Projektowanie skutecznej strony dla branży stomatologicznej i ortodontycznej nie jest proste. Prowadzenie gabinetu stomatologicznego czy ortodontycznego w czasach gdy praktycznie każdy biznes posiada stronę internetową, nie jest zadaniem łatwym. Jednym ze sposobów by przegonić konkurencję jest posiadanie skutecznej i atrakcyjnego projektu strony www, która wyróżniłaby się na tle innych. Jak zaprojektować taką stronę co powinna ona zawierać i czy jest to bardzo trudne? W tym artykule postaram odpowiedzieć Ci na wszystkie te pytania.
Strony internetowe, które są zaprojektowane dla branży stomatologicznej powinny wyglądać schludnie i profesjonalnie. Oczywiście wygląd strony w całości zależy od Twoich upodobań a inspiracje do projektu strony możesz znaleźć praktycznie wszędzie, jednak projekty stron w tej branży, nie mogą być zbyt agresywne (staraj się nie używać jaskrawych kolorów, dla branży zdrowotnej najlepiej użyć różnych odcieni koloru niebieskiego, kojarzy się on z profesjonalizmem, ładem i porządkiem), powinny zachęcać odwiedzającego do dalszych eksploracji.
Lepiej od wielkich skomplikowanych stron tworzyć strony proste acz nie prymitywne.
Proste strony są łatwiejsze w użytkowaniu, wyglądają elegancko, zwykle posiadają intuicyjne
menu i pomagają w zwiększeniu pożądanych rezultatów.
Dobry plan budowania strony gabinetu to podstawa. Pierwszą i najważniejszą
rzeczą, która jest kluczem do zaprojektowania skutecznej strony internetowej
gabinetu stomatologicznego jest przygotowanie odpowiedniego planu. Musisz
zrozumieć swoich użytkowników. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, „czego
najbardziej oczekują i potrzebują użytkownicy odwiedzający moją stronę?”,
pomoże Ci to w ustaleniu, jakie rzeczy są ważne i pożądane.
Tworzenie stron to nie tylko ładny wygląd, czy aspekty techniczne, to także treść. Twoi klienci po treści będą oceniali, czy zechcą skorzystać z Twoich usług, a w branży stomatologicznej jak i medycznej ważne jest bardzo ważne jest zaufanie, dlatego postaraj się zamieścić jak najwięcej informacji o swojej ofercie, rozwiewających potencjalne obawy klientów. Warto więc zadbać o ich odpowiednią formę. Bardzo ważna jest czytelność treści, odpowiedni kontrast czy styl typografii. Pamiętaj aby typografia były dopasowana do stylu strony oraz jej elementów.
Optymalizacja treści pod algorytmy wyszukiwarek. Nie można także zapomnieć o optymalizacji strony pod wyszukiwarki. Optymalizacja to takie przygotowanie kodu, grafiki jak i treści strony, by pojawiała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania takich wyszukiwarek jak na przykład Google. Spowoduje to zyskanie większej liczby odwiedzających a jak wiadomo, więcej odwiedzających to więcej potencjalnych klientów.
Najlepsze strony dentystów, nie posiadają tylko ładnego wyglądu, ale także korzystają z najnowszych dostępnych technologii. Dlatego, jeżeli chcesz pokonać swoją konkurencję, musisz być na bieżąco z nowinkami technologicznymi i stosować najnowsze technologie.
Responsive Web Design (w skrócie RWD), to nowe podejście do projektowania i wdrażania stron. Strona internetowa, która została wykonana zgodnie z zasadami RWD jest zoptymalizowana pod każdy rodzaj urządzenia, na którym jest wyświetlana. Strona taka, nie tylko wyświetla się poprawnie ale także posiada nawigację przystosowaną do rozmiaru ekranu, jest czytelna oraz posiada scroll’owanie (przewijanie strony) tylko po jednej osi, góra-dół. Korzystanie z takiej strony bez względu na urządzenie na jakim jest wyświetlana, staje się przyjemne i intuicyjne.
W czasach, w których smartfony i inne urządzenia przenośne, takie jak na przykład tablety, stają się coraz popularniejsze, ważne jest by Twoja strona była odpowiednio zoptymalizowana i wyświetlała się poprawnie także dla użytkowników korzystających z takich urządzeń (bądź co bądź to także Twoi potencjalni klienci). Dlatego warto korzystać z RWD, przyniesie to tylko same korzyści.
Kolejnym elementem, który wyróżnia nowoczesne strony stomatologów od tych mniej nowoczesnych, (i tym samym skazanych na nieuchronną porażkę) jest wysoki współczynnik konwersji (z ang. conversion rate). Czym jest współczynnik konwersji? To liczba zrealizowanych celów podzielona przez liczbę odbiorców. Na przykład jeżeli wynosi on 1%, znaczy to, że 1 osoba na 100 odwiedzin strony, zapisała się na newsletter czy pobrała ofertę handlową. By zwiększyć współczynnik konwersji, należy poznać przyczynę tego, że klienci nie podejmują oczekiwanych działań i następnie to naprawić. Postaraj się by współczynnik konwersji Twojej strony był wysoki. Jest to klucz do zwiększenia przychodów Twojej firmy i osiągnięcia sukcesu.
Poczucie zaufania Twoich klientów do Twojej firmy, zwłaszcza w branżach związanych ze zdrowiem jest sprawą bardzo ważną. Zamieść referencje od swoich poprzednich klientów oraz pozytywne komentarze pochodzące z zewnętrznych stron. Bądź jednak szczery, nie ma nic gorszego od fałszywych rekomendacji, w przypadku ich wykrycia Twoja firma straci zaufanie bezpowrotnie. Ważne by umieszczać elementy zaufania w pobliżu miejsc takich jak np. przycisk do zapisania się na newsletter czy formularz kontaktowy, wtedy istnieje większa szansa, że Twój klient z nich skorzysta i tym samym zwiększy się współczynnik konwersji.
Czy Twoja aktualna strona internetowa spełnia wszystkie wymienione warunki? Jeżeli tak to szczerze Ci gratuluję, posiadasz świetną, skuteczną, nowoczesną stronę! Jeżeli jednak nie, może warto skorzystać z pomocy profesjonalistów? Twoi klienci powierzają Ci swoje zdrowie bo Ci ufają. Pomyśl co by się stało gdyby zaczęli korzystać z usług dentystów amatorów lub (o zgrozo) zaczęli wyrywać sobie zęby sami. Tak samo jest z projektowaniem stron, robienie tego samemu lub korzystanie z usług projektantów/szarlatanów czasami może skończyć się tragicznie.
Jak widać zaprojektowanie skutecznej, nowoczesnej strony w branży stomatologicznej, nie jest wcale takim prostym zadaniem. Mam jednak nadzieję, że dzięki temu artykułowi uda Ci się stworzyć stronę, która rozgromi Twoją konkurencję! Jeśli chcesz, abyśmy pomogli Ci w tym zadaniu po prostu daj nam o tym znać. Napisz lub zadzwoń 660 970 980. Z przyjemnością wyślemy Ci niezobowiązującą ofertę już dziś!