W świecie hiperkonkurencji, lider zgarnia wszystko. W miejscu w którym jedno kliknięcie dzieli Twoich klientów od sąsiada z branży, a do tego klient może być w dwóch miejscach na raz, bycie średnim oznacza bycie nikim. Twoja konkurencja pewnie jeszcze dziś marnuje pieniądze na tworzenie strony www o przeciętnej jakości. Jeśli myślisz poważnie o biznesie w sieci, koniecznie przeczytaj ten artykuł.
Turbodoładowane strony www, które napędzają biznes.
Podczas gdy dobra strona tylko „spełnia swoją rolę”, świetna strona naprawdę napędza biznes.
Ludzie nie zdają sobie sprawy jak wygląda tworzenie strony dla firmy, która wygrywa zaufanie, ale wszyscy rozpoznają te strony gdy już je zobaczą. To nie jest forma sztuki, ale postępowania zgodnie ze sprawdzoną metodologią, która pozwala tworzyć efektywne narzędzia sprzedażowe. Do tego nie mniej ważne jest to, co kryje się pod stroną, czyli jak wybrać hosting pod założone cele i jakimi kryteriami się kierować.
To prawda, że branża rozwija się dziś w tempie w którym łatwo o zawód głowy. Jednak to co w finale otrzymują odbiorcy, jest spektakularnie piękne. Zacznijmy więc od rzucenia okiem na kilka takich projektów, które można byłoby zaliczyć do tej kategorii.
Co się zmieniło w ostatnich latach na stronach firmowych?
Dzisiejsze projekty nowych stron internetowych bardzo różnią się od tych, które można było zaobserwować jeszcze kilka lat temu. W ciągu minionych lat wprowadzono spore zmiany, dzięki takim technologiom jak HTML5, CSS3 czy jQuery. Wpływ tych zmian i stworzonych przez nie trendów na branżę projektowania firmowych stron internetowych jest olbrzymi. Co widać na przykładach.Kiedyś layouty strony internetowe tworzenie były w oparciu o standardową siatkę albo dość sztywną platformę; teraz strony www są zupełnie inne. To dobrze, ponieważ ich design staje się coraz bardziej obrazowy, a projektanci coraz więcej uwagi poświęcają interfejsowi i doświadczeniu z perspektywy użytkowników. Poznaj 5 sprawdzonych, kroków, które pomogą Ci stworzyć firmową stronę www, która wygrywa z konkurencją.
KROK 1: Precyzyjne cele i pełne zaangażowanie.

Zrozumcie, dlaczego tworzycie stronę lub ją przerabiacie. Musicie wiedzieć, jakie są cele waszego przedsięwzięcia. Czy próbujecie zwiększyć liczbę odwiedzających? Liczbę rezerwacji? Macie do zaprezentowania nową markę? Jeśli nie jesteście pewni, dlaczego projektujecie stronę lub ją przerabiacie, trudno będzie wam wytłumaczyć w agencji, co chcecie osiągnąć.
Poświęćcie się procesowi w 100%. Wiedzcie, że nie będzie to proste! Nie wkładajcie 90% wysiłku w sprawianie, żeby projekt był wspaniały. Kwestionujcie agencję. Kwestionujcie samych siebie. Wiedzcie, że musicie poświęcić się temu procesowi na 100%.
KROK 2: Właściwi partnerzy do współpracy.

Zatrudnijcie odpowiednią agencję interaktywną – agencję, która rozumie krok pierwszy.
W kroku pierwszym chodzi o ustalenie, dlaczego tworzycie stronę lub ją przerabiacie. Nie o to, jak to ma być zrobione, co ma być zrobione, ale dlaczego chcecie to zrobić. Odpowiednia agencja interaktywna będzie w stanie nie tylko pomóc określić i wyjaśnić wszystkie wasze „DLACZEGO”, ale także ustalić co należy zrobić i jak to zrobić. Zatrudniacie eksperta, któremu możecie zaufać, a zaufanie jest dużą częścią wszystkich dobrych relacji. Nasze najlepsze projekty są oparte na relacjach, których podstawą jest zaufanie. Jednym z pierwszych kroków w budowaniu zaufania pomiędzy klientem i agencją jest jasność sytuacji i ustalenie parametrów. Informacje o takich elementach, jak przewidywany budżet i harmonogram pozwalają ustalić, jaki wysiłek należy włożyć w projekt (wysiłek = czas = koszt). Agencja może wymyślić wiele rozwiązań w procesie tworzenia stron dla firm, ale jeśli rozwiązanie nie mieści się w parametrach ustalonych przez klienta, to nie jest to możliwe rozwiązanie. Szczera rozmowa na temat parametrów stanowi podstawę zaufania i sprawia, że sukces jest bardziej prawdopodobny.

Skoncentrujcie się. Jaka jest jedna rzecz – lub kilka rzeczy – którą możecie zrobić, zaoferować lub zaprezentować lepiej niż ktokolwiek inny?
Jaka jest jedna rzecz – lub kilka rzeczy – które ludzie chcą osiągnąć, nauczyć się przychodząc na waszą stronę? Nie próbujcie być wszystkim dla wszystkich. By osiągnąć sukces, musicie skoncentrować się na tym, co was wyróżnia i sprawia, że jesteście unikatowi. Skupcie się na tym, dlaczego ktoś powinien wejść właśnie na stronę, którą tworzycie a nie na inne strony dostępne w sieci.
KROK 4: Teksty, które przyciągają jak magnes.

Nie lekceważcie tworzenia treści. Dobre teksty reklamowe to najważniejszy element tworzenia strony www. To w 99% przypadków właśnie dla niej, a nie dla obrazów użytkownicy odwiedzają Twoją stronę. To właśnie treści określają projekt graficzny strony, jej hierarchię, strukturę i sposób zarządzania. Dzięki nim można ustalić oczekiwania wobec częstotliwości publikowania nowych treści, to znaczy tego, jak często będziecie je uaktualniać. To wiele pracy. Tworzenie stron CMS (System zarządzania treścią) powino być przemyślane na początku projektu. Jeśli agencja nie wie, jakie treści chcecie umieścić na stronie, nie będzie wiedziała co z nimi zrobić. Patrz krok pierwszy i drugi.
KROK 5: Ciągła ewolucja.

Uruchomienie strony to dopiero początek. Nawet jeśli uruchomicie świetną stronę, to bez ciągłego jej ulepszania na podstawie potrzeb odwiedzających, statystyk, zmieniających się trendów i technologii, nie pozostanie świetna przez długi czas. Na przykład rok temu uruchomiliśmy stronę TravelOregon.com. Od tamtej pory dopasowaliśmy część nawigacji, rozmieszczenie reklam, design podstron i to, jak wyświetlane są treści. Jeśli uważacie, że teraz jest świetna, poczekajcie tylko do następnego roku.
Tworzenie stron dla firm. 3 Błędy, które rujnują projekty.
Najlepiej w ogóle nie twórzcie strony internetowej, jeśli macie popełnić te oczywiste i podstawowe błędy. Po pierwsze pozostawaj w ciągłym kontakcie. Ile razy zdarzyło się wam odwiedzić stronę i gdy już chcieliście zadzwonić do firmy, okazywało sie, że dostępny jest tylko formularz kontaktowy? Czy nabieraliście podejrzeń co do legalności firmy lub jej gotowości do pomocy? Upewnijcie się, że wszystkie informacje kontaktowe – łącznie z ikonami serwisów społecznościowych – są dostępne w kilku widocznych miejscach.

Zwykle zalecam umieszczać te informacje w takim miejscu, by nie trzeba było przewijać ekranu, aby je odnaleźć i powtarzam je na każdej podstronie. Nie zpomnijecie także o “Call to Action”. Jeśli płacicie komuś za reklamowanie strony i przyciąganie odwiedzających, upewnijcie się, że ci odwiedzający robią to, co według was powinni robić. Chodzi mi o: „Zadzwoń teraz”, „Zamów wycenę”, „Wypełnij formularz”.

Po trzecie: Ma za dużo flasha i nie działa na urządzeniach mobilnych.
Flash jest świetny w przypadku efektów wizualnych, ale nie sprawdza się zbyt dobrze przy wyszukiwaniu czy na urządzeniach Apple. Co ważne ta technologia odchodzi do lamusa i przestaje być wspierana przez coraz większą liczbę producentów. Telefony komórkowe stanowią obecnie 12% światowego ruchu w internecie, a ich udział rośnie szybciej niż to było w przypadku komputerów osobistych. Jeśli wasza strona nie jest przystosowana dla telefonów komórkowych, przegapicie powiększającą się grupę użytkowników. Tworzenie stron www, dla firmy bez wsparcia urzadzeń mobilnych, jest skazane na porażkę.