Unikalny projekt. Atrakcyjne oferty. Poruszające wyobraźnię fotografie. To skrócony opis cech, jakie powinna zawierać idealna strona dla branży turystycznej. Strona, którą Owocni potrafią zaprojektować i chętnie się dla Ciebie tego podejmą. Tworzenie stron to nasza pasja!
Dlaczego musisz mieć najlepsze, czytelne oferty trafiające wprost do potencjalnego klienta? Bo podróże i turystyka nie są „towarem pierwszej potrzeby” jak chleb czy masło. Potrzebują odpowiedniej promocji, by wybić się z tłumu konkurencji, która tylko czyha, by zatrzeć ręce nad naszym upadkiem.
Klient, który poszukuje informacji na stronach hoteli czy biur podróży, musi być zaskoczony przede wszystkim luksusem i efektywnością wykonania strony. Niech ta strona www będzie wizytówką Twojego biznesu! Jeśli to gospodarstwo agroturystyczne, czerp inspiracje z natury, używaj szablonów rustykalnych, przywodzących na myśl świeży chleb i zapach łąki. Jeśli ekskluzywny hotel – używaj kolorów przywodzących na myśl atłasową pościel i przytłumione światła lamp, czerwone wino i luksus. Niech klient będzie oczarowany pierwszym spojrzeniem na stronę Twojego biznesu – to skłoni go do zajrzenia w głąb w poszukiwaniu informacji, które docelowo mają go namówić do zamówienia noclegu albo kupienia wycieczki, lub przynajmniej subskrypcji newslettera.
Kilka kroków w stronę idealnej witryny hotelu i biura podróży
Klient zaglądający na Twoją stronę będzie poszukiwał przede wszystkim cen.
Lepiej niczego nie zatajać, nie ukrywać. Nie stosować trików takich jak: „Super promocje na zagraniczne wycieczki – zadzwoń żeby dowiedzieć się szczegółów”. Klient nie chce płacić za połączenie telefoniczne, by móc uzyskać prostą informację dotyczącą ceny usługi. W oficjalnym cenniku uwzględnij i aktualizuj na bieżąco ceny poszczególnych promocji. Warto na górze strony głównej umieszczać informacje dotyczące najciekawszych promocyjnych ofert w formie zdjęcia i krótkiego podpisu wraz z ceną. W takim wypadku stronę trzeba jednak regularnie aktualizować i dbać o umieszczanie nowych, ciekawych promocji.
Często kryterium wyboru konkretnego hotelu czy biura podróży jest jego lokalizacja. Umieść w widocznym miejscu – na dole strony internetowej lub w odrębnej zakładce – niewielką mapkę dojazdową, pokazującą w dużym uproszczeniu jak usytuowana jest siedziba firmy w stosunku do jednej z głównych ulic miasta. Jest to szczególnie ważne, gdy siedziba ta jest zlokalizowana w jakimś zaułku lub na ulicy, której nazwę kojarzą najwyżej okoliczni mieszkańcy.
Zachęć ciekawą grafiką i podpisem do zapisania się do subskrypcji newslettera. Trafne mogą się okazać sformułowania takie jak: „Chcesz być na bieżąco informowany o najnowszych promocjach w naszym hotelu?”, „Śledź na bieżąco najniższe ceny wyjazdów zagranicznych!”. Klienci lubią wiedzieć, że właśnie mają okazję skorzystać z atrakcyjnej promocji!
Nie da się ukryć, że w przypadku branży turystycznej najważniejsze jest poczucie estetyki. Niech klient zobaczy na własne oczy na kilku zdjęciach wnętrze hotelu, do którego chcesz go zaprosić, lub bajeczną plażę, na której może się wygrzewać na wykupionej wycieczce. Zatrudnij fotografa z prawdziwego zdarzenia – niech pokaże to, co masz do zaoferowania w jak najlepszym świetle. Absolutnie jednak nie wstawiaj na stronę zdjęć czegoś, czego nie masz w ofercie, ani niczego, co mija się z rzeczywistością. Każda fałszywa informacja w końcu się wyda i więcej nie zobaczysz już tego klienta. W przypadku hoteli, hosteli czy innych przybytków dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie „wirtualnego spaceru po wnętrzu” na swojej stronie. Taki spacer jest lepszy od najlepszych zdjęć i bardzo pobudza wyobraźnię odwiedzającego, który czuje się, jakby już był w środku, w Twoim hotelu.
Świetną sprawą jest wyszukiwarka ofert dopasowana do Twojej konkretnej branży. Za pomocą kilku kryteriów, potencjalny klient może zobaczyć, czy na przykład w danym terminie znajdzie się dla niego wycieczka zagraniczna, która zmieści się w określonej kwocie. Taka wyszukiwarka na stronie www bardzo upraszcza klientowi wybór, pod warunkiem jednak, że działa bez zarzutu.
Możliwość rezerwacji pokoju czy kupna wycieczki za pomocą jednego przycisku – to konieczność w stronach branży turystycznej. Niech klient bez dzwonienia zarezerwuje konkretny pokój na określony termin lub zamówi przewodnika przez Internet. To zwiększa wygodę klientów. Jest tylko jeden warunek – rezerwacje trzeba na bieżąco sprawdzać i kontrolować, cały system musi działać bezbłędnie. Co więcej, wszelkie systemy płatności internetowych niech mają maksymalnie uproszczone formularze. Chodzi o to, by mówiąc, że „u nas zarezerwujesz i opłacisz nocleg jednym kliknięciem!” naprawdę nie zmuszać klienta do podejmowania więcej kliknięć, niż to absolutnie konieczne. Zbyt utrudnione, zawiłe formularze płatności nie sprzyjają zwiększeniu współczynnika konwersji na stronie.
Współczynnik konwersji – z czym to się je?
To procent użytkowników odwiedzających stronę, którzy dokonali zakupu produktu, zapisali się do newslettera, czy wykupili jakąś płatną usługę. By mógł on być jak najwyższy, stosuje się różne zabiegi, głównie graficzne i psychologiczne, oddziałujące na podświadomość odwiedzającego. Znamy idealne przykłady stron, w których współczynnik konwersji drastycznie wzrósł (a wraz z nim zarobki strony!) tylko dzięki przesunięciu jakiegoś przycisku, zmianie jego koloru lub zastosowaniu ciekawego sformułowania, a nawet uproszczenia wyglądu strony czy wstawienia ciekawego obrazka.
Należy pamiętać o tym, że potencjalni klienci, czyli odwiedzający stronę korzystają z różnych urządzeń - ze smartfonów, tabletów - dlatego strony www powinny stosować responsive web design – technologię dopasowywania się do wielkości urządzenia. Po to, by każdy i z każdego urządzenia mógł korzystać z jej zawartości. Strona musi też ładować się jak najszybciej - po to, by klient znudziwszy się czekaniem na pojawienie się jej treści nie zamknął jej. W tym celu należy usunąć wszystkie zbędne i ciężkie aplikacje, które mogą tylko rozdrażnić, zamiast przyciągnąć użytkownika na dłużej.
Najlepsze strony to te, które na Ciebie zarabiają!
Najważniejsze w zaprojektowaniu strony internetowej dla Twojego biznesu związanego z turystyką jest zlecenie go profesjonalistom. Strony internetowe dla branży turystycznej są prawdziwym wyzwaniem, gdyż każdy ich szczegół musi być komercyjny i ustawiony pod gust klienta. Pozwól sobie jednak pomóc i zostaw zaprojektowanie strony w najlepszych, owocnych rękach! Zapytaj nas o niezobowiązującą ofertę. Napisz, lub zadzwoń 660 970 980.