Chcesz poprawić rozpoznawalność swojej marki w świecie turystyki i przyciągnąć więcej klientów? Idealnie trafiłeś!
Przekonaj się na konkretnych przykładach, jakie elementy zawierają skuteczne strony turystyczne i o co trzeba zadbać projektując stronę internetową dla biura podróży, hotelu czy innego obiektu z branży turystycznej.
OWOCNY HIT!
Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.
Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Najlepsze strony turystyczne to te, które dają turyście namiastkę tego, co zobaczy i czego doświadczy na miejscu. Oczywiście klienci biur turystycznych, hoteli czy ośrodków agroturystycznych będą porównywać ceny - to nieuniknione - jednak jadą na wycieczkę po wrażenia. Jeśli strona będzie potrafiła je sprzedać, cena może przestać być decydująca. Ważny jest też łatwy dostęp do funkcji, takich jak wyszukiwarka ofert czy opcja natychmiastowej rezerwacji. To działa.
Mariusz Słowik
Head of design
Unikalny projekt. Atrakcyjne oferty. Poruszające wyobraźnię fotografie. To skrócony opis cech, jakie powinna zawierać idealna strona turystyczna.
Dlaczego musisz mieć najlepsze, czytelne oferty trafiające wprost do potencjalnego klienta?
Bo podróże i turystyka nie są „towarem pierwszej potrzeby” jak chleb czy masło. Potrzebują odpowiedniej promocji, by wybić się z tłumu konkurencji, która tylko czyha, by zatrzeć ręce nad naszym upadkiem.
Klient, który poszukuje informacji na stronach hoteli czy biur podróży, musi być zaskoczony przede wszystkim luksusem i efektywnością wykonania strony.
Niech ta strona www będzie wizytówką Twojego biznesu!
Jeśli to gospodarstwo agroturystyczne, czerp inspiracje z natury, używaj szablonów rustykalnych, przywodzących na myśl świeży chleb i zapach łąki.
Jeśli ekskluzywny hotel – używaj kolorów przywodzących na myśl atłasową pościel i przytłumione światła lamp, czerwone wino i luksus.
Niech klient będzie oczarowany pierwszym spojrzeniem na stronę Twojego biznesu – to skłoni go do zajrzenia w głąb w poszukiwaniu informacji, które docelowo mają go namówić do zamówienia noclegu albo kupienia wycieczki lub przynajmniej subskrypcji newslettera.
Klient zaglądający na Twoją stronę będzie poszukiwał przede wszystkim cen.
Lepiej niczego nie zatajać, nie ukrywać. Nie stosować trików takich jak: „Super promocje na zagraniczne wycieczki – zadzwoń żeby dowiedzieć się szczegółów”.
Klient nie chce płacić za połączenie telefoniczne, by móc uzyskać prostą informację dotyczącą ceny usługi.
W oficjalnym cenniku uwzględnij i aktualizuj na bieżąco ceny poszczególnych promocji.
Warto na górze strony głównej umieszczać informacje dotyczące najciekawszych promocyjnych ofert w formie zdjęcia i krótkiego podpisu wraz z ceną. W takim wypadku stronę trzeba jednak regularnie aktualizować i dbać o umieszczanie nowych, ciekawych promocji.
Często kryterium wyboru konkretnego hotelu czy biura podróży jest jego lokalizacja.
Umieść w widocznym miejscu – na dole strony internetowej lub w odrębnej zakładce – niewielką mapkę dojazdową, pokazującą w dużym uproszczeniu jak usytuowana jest siedziba firmy w stosunku do jednej z głównych ulic miasta.
Jest to szczególnie ważne, gdy siedziba ta jest zlokalizowana w jakimś zaułku lub na ulicy, której nazwę kojarzą najwyżej okoliczni mieszkańcy.
Zachęć ciekawą grafiką i podpisem do zapisania się do subskrypcji newslettera.
Trafne mogą się okazać sformułowania takie jak: „Chcesz być na bieżąco informowany o najnowszych promocjach w naszym hotelu?”, „Śledź na bieżąco najniższe ceny wyjazdów zagranicznych!”. Klienci lubią wiedzieć, że właśnie mają okazję skorzystać z atrakcyjnej promocji!
Nie da się ukryć, że w przypadku branży turystycznej najważniejsze jest poczucie estetyki.
Niech klient zobaczy na własne oczy na kilku zdjęciach wnętrze hotelu, do którego chcesz go zaprosić lub bajeczną plażę, na której może się wygrzewać na wykupionej wycieczce.
Zatrudnij fotografa z prawdziwego zdarzenia – niech pokaże to, co masz do zaoferowania w jak najlepszym świetle. Absolutnie jednak nie wstawiaj na stronę zdjęć czegoś, czego nie masz w ofercie, ani niczego, co mija się z rzeczywistością.
Każda fałszywa informacja w końcu się wyda i więcej nie zobaczysz już tego klienta.
W przypadku stron internetowych dla hoteli, hosteli czy innych przybytków dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie „wirtualnego spaceru po wnętrzu” na swojej stronie.
Taki spacer jest lepszy od najlepszych zdjęć i bardzo pobudza wyobraźnię odwiedzającego, który czuje się, jakby już był w środku, w Twoim hotelu.
Świetną sprawą jest wyszukiwarka ofert dopasowana do Twojej konkretnej branży. Za pomocą kilku kryteriów, potencjalny klient może zobaczyć, czy na przykład w danym terminie znajdzie się dla niego wycieczka zagraniczna, która zmieści się w określonej kwocie.
Taka wyszukiwarka na stronie www bardzo upraszcza klientowi wybór, pod warunkiem jednak, że działa bez zarzutu.
Możliwość rezerwacji pokoju czy kupna wycieczki za pomocą jednego przycisku – to konieczność na stronach turystycznych.
Niech klient bez dzwonienia zarezerwuje konkretny pokój na określony termin lub zamówi przewodnika przez Internet. To zwiększa wygodę klientów. Jest tylko jeden warunek – rezerwacje trzeba na bieżąco sprawdzać i kontrolować, cały system musi działać bezbłędnie.
Co więcej, wszelkie systemy płatności internetowych niech mają maksymalnie uproszczone formularze. Chodzi o to, by mówiąc, że „u nas zarezerwujesz i opłacisz nocleg jednym kliknięciem!” naprawdę nie zmuszać klienta do podejmowania więcej kliknięć, niż to absolutnie konieczne.
Zbyt utrudnione, zawiłe formularze płatności na stronach dla biur podróży i hoteli nie sprzyjają zwiększeniu współczynnika konwersji na stronie.
By mógł on być jak najwyższy, stosuje się różne zabiegi, głównie graficzne i psychologiczne, oddziałujące na podświadomość odwiedzającego.
Znamy idealne przykłady stron turystycznych, w których współczynnik konwersji drastycznie wzrósł (a wraz z nim zarobki strony!) tylko dzięki przesunięciu jakiegoś przycisku, zmianie jego koloru lub zastosowaniu ciekawego sformułowania, a nawet uproszczenia wyglądu strony czy wstawienia ciekawego obrazka.
Należy pamiętać o tym, że potencjalni klienci, czyli odwiedzający stronę korzystają z różnych urządzeń - ze smartfonów, tabletów - dlatego strony www powinny stosować responsive web design – technologię dopasowywania się do wielkości urządzenia.
Po to, by każdy i z każdego urządzenia mógł korzystać z jej zawartości. Strona musi też ładować się jak najszybciej - po to, by klient znudziwszy się czekaniem na pojawienie się jej treści nie zamknął jej.
W tym celu należy usunąć wszystkie zbędne i ciężkie aplikacje, które mogą tylko rozdrażnić, zamiast przyciągnąć użytkownika na dłużej.
Najważniejsze w zaprojektowaniu strony internetowej dla Twojego biznesu związanego z turystyką jest zlecenie go profesjonalistom. Strony turystyczne są prawdziwym wyzwaniem, gdyż każdy ich szczegół musi być komercyjny i ustawiony pod gust klienta.
Pozwól sobie jednak pomóc i zostaw zaprojektowanie strony w najlepszych, owocnych rękach! Zapytaj nas o niezobowiązującą ofertę. Napisz, lub zadzwoń 660 970 980.
Nauczysz się, jak dostosować swoją stronę internetową do wymogów dzisiejszego internetu, tak by zyskać przewagę marketingową i wzrost dochodów.
Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt Twojej strony, aby nie tylko wyglądała dobrze, ale przede wszystkim przynosiła zyski.
Nauczysz się, jak dopasować właściwy typ strony internetowej do Twojego biznesu. Co przekłada się na skuteczniejszy marketing i większe zyski.
Nauczysz się, jakie podstrony są kluczem do skutecznego marketingu i jak je budować, aby przynosiły Ci stały dochód.
Nauczysz się, jak optymalizacja poszczególnych elementów strony może stać się Twoim kluczem do skuteczniejszego marketingu i większych zysków.
Nauczysz się, jak kształtować doświadczenia użytkownika i jak przełożyć je na większe zaangażowanie klientów i wzrost dochodów firmy.
Zainspiruj się najlepszymi stronami na świecie. Dowiesz się, co sprawia, że są tak skuteczne i wykorzystaj ich strategie u siebie.
Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.
Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.