Od pojawienia się HTML5 i CSS3, a także jQuery strony internetowe uległy zmianom. Mają w tej chwili interesujące opcje, które nadają im większą dynamikę, szybciej się ładują i łatwiej jest na nich nawigować. Większość stron z tego artykułu wykorzystuje nowe technologie. Co łatwo zauważyć, najładniejsze strony www wyglądają dziś inaczej niż kiedyć. Takie wspaniałości ogląda się z przyjemnością. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak dokładnie projektuje się nowoczesne strony, zajrzyj tu. W tym artykule przedstawiliśmy najładniejsze strony z całego świata, które warto zobaczyć.
Ładne strony www, przyciągają klientów.
Dobre strony www, przyciągają zyski dla firmy!
Każda firma powinna co kilka lat rozważyć zmianę strategii internetowej, nieważne czy idzie to w parze ze zmianą usług i produktów, zmianą strategii brandingowej, czy też po to, by po prostu uzyskać lepszą konwersję. Poniższe wskazówki mogą posłużyć wam jako wzór, lista zadań i przewodnik w przyszłych planach nowej odsłony waszych stron internetowych. Poinformujcie wszystkich o planach stworzenia dobrej strony www. Spotkajcie się ze współpracownikami (z waszego działu i spoza niego), udziałowcami, klientami, członkami rady dyrektorów, mentorami branży i innymi zainteresowanymi.

Zadajcie im podobne pytania:
a) Czego brakuje obecnej stronie WWW?
b) Jakie elementy obecnej strony są warte zachowania?
c) Na czym firma traci najbardziej w obecnej wersji serwisu?
d) Czy zmiany powinny być kosmetyczne (wpływające na ogólną estetykę), czy potrzebny jest remont generalny?
Gdy pracowaliśmy nad nową odsłoną strony Owocni.pl połączyliśmy siły, aby wypracować wspólną koncepcję. Pomogło nam to zdefiniować zakres, kierunek, w jakim chcieliśmy podążyć, wysokość budżetu, wymagania techniczne, a co najważniejsze, cele – wszystko, co potrzebne, aby ustalić strategię zmian na stronie internetowej. Efekty? Prawie 3krotnie wyższa konwersja.
Używaj jak najlepszych narzędzi, jeśli
chcesz uzyskać jak najlepsze rezultaty!
Przeczytaliśmy chyba wszystko co można znaleźć na temat marketingu w księgarni.
Tu znajdziesz notatki z najważniejszych książek o marketingu. Z tej wiedzy powstały niezwykłe narzędzia, które pomogą Ci zrozumieć jak działa mózg Twojego klienta w sieci. - Kliknij. Jeśli dopiero zaczynasz projektować, warto z nich skorzystać, już na samym początku. Skromnie rzecz ujmując. Są doskonałe!
Dobre strony www, wymagają
określenia budżetu i skali przedsięwzięcia.
Wysokość budżetu, jaki chcecie przeznaczyć na odświeżenie strony internetowej przełoży się na skalę przedsięwzięcia. Jeżeli dysponujecie dużymi środkami, zadanie to możecie zlecić dużej agencji. Jeżeli jednak wasz kapitał jest nieco mniejszy (7 500 PLN – 15 000 PLN) to warto zastanowić się nad pomocą z zewnątrz w formie konsultacji. Tak czy inaczej, odświeżenie strony WWW to dość droga impreza.

Zastanówcie się też nad zakresem projektu i tym, czy ludzie w firmie dadzą radę podołać projektowi o takiej skali. W naszej firmie na przykład, zespół ds. strategii i marketingu poświęcił projektowi aż 3 miesiące.
Dyrektorzy generalni, finansowi i marketingowi oraz prawnicy również powinni być zaangażowani od początku. Co więcej, interesariusze wyższego szczebla powinni otrzymywać raport o postępach co najmniej raz na tydzień.
Ładne strony www, mają dobrze określone standardy

Upewnijcie się, że obecny design strony, treści, układ, grupa docelowa oraz
statystyki strony (interakcja odwiedzających i konwersja) są udokumentowane.
W ten sposób będziecie mogli ocenić sukces nowej odsłony strony internetowej.
Określcie obecne i przyszłe kluczowe wskaźniki efektywności i miejcie je na uwadze.
Pamiętajcie, że mogą się one zmienić wraz ze wzrostem waszej firmy, myślcie więc w
szerokich kategoriach i zbierajcie jak najwięcej danych.
Zdefiniujcie lub określcie na nowo profil grupy docelowej.
Konsumenci są coraz bardziej zorientowani w branży, a najnowsze
technologie pozwalają użytkownikom na zablokowanie pewnych przekazów.
Mając to na uwadze, ważne jest stworzenie strony, która skupi się na konwersji
zaangażowanych użytkowników. Kiedy już ustalicie profil grupy docelowej,
łatwiej będzie wam dostroić: charakter treści.
Najładniejsze strony www, są dobrze zaplanowane.
Ogólny wygląd ładnej strony www, to nie wszystko. Typ treści jest najlepiej odbierany przez naszych klientów (obrazy, copy, filmiki). Elementy typu call to action, czyli te które prowokują odbiorcę do wykonania porządanego działania. Stworzenie profilu grupy docelowej pomaga zarządzać treściami i pozwala marketingowcom zachować jednolity charakter wszystkich elementów.

Wykorzystajcie w pełni wszelkie zgromadzone w Google Analitics dane o grupie docelowej, wyniki ankiet i kategorie potrzeb, aby utworzyć profile grupy docelowej i scenariusze użycia produktu. W ten sposób możecie opracować od 3 do 5 profilów grupy docelowej.

Nie zapomnijcie o zawartości, która przyciągnie klientów

Macie już piękną, nowiutką stronę internetową. Świetnie! Ale pamiętajcie, że nie ocenia się
książki po okładce. Jeżeli publikowane treści nie są na najwyższym poziomie, to strona
również nie jest. I nie chodzi tylko o dobrze napisany tekst, na którego napisanie recepty
znajdziesz tutaj – wszystko musi być zaplanowane, nakierowane na modelowego odbiorcę.
Twórca tekstu musi rozumieć grupę docelową i jej zachowanie w sieci. Opracujcie strategię
publikowania treści, a zobaczycie, że copy będą odbierane tak, jakbyście tego chcieli.
W Owocnych wiemy, że zarządzanie i ustalenie kalendarza edytorskiego są tak samo
ważne jak opracowanie ram dla publikowanych treści.
WAŻNE: Pracując nad nową odsłoną dobrej strony internetowej należy pamiętać o
dwóch grupach docelowych: odwiedzających i botach indeksujących. Wyszukiwarki
internetowe mają bardzo szczegółowe algorytmy, według których oceniają strony i
powinniście zrobić wszystko, aby utrzymać lub nawet polepszyć swoje miejsce w
rankingach. Poniżej znajdziecie 3 kluczowe porady co do optymalizacji dla
wyszukiwarek internetowych:
Skorzystajcie z narzędzi dla webmasterów Google.
W trakcie procesu rozwijania strony internetowej, firma może założyć
konto Google (jeżeli jeszcze go nie macie) i zapoznać się z narzędziami
dla webmasterów Google. To darmowe narzędzie pomoże zidentyfikować
problemy z indeksowaniem, a także współczynnikiem klikalności na
serwisie/podstronach. Jeżeli treści są reorganizowane, mogą zostać
zakopane głębiej, czyniąc je trudniejszymi do przeskanowania, co prowadzi
do powstania obszarów niezindeksowanych.
Hosting, hosting, hosting.
Rozważcie dokładnie to, gdzie strona będzie hostowana. Czy będzie to
serwer będący własnością firmy, czy też wybierzecie firmę hostingową?
Czy macie odpowiednią przepustowość serwera? Jaka będzie struktura i
jakich bibliotek Javascript użyjecie: MooTools czy jQuery? PHP, .Net czy
Rails? WordPress czy Drupal? Te decyzje trzeba podjąć na wczesnych
etapach projektu.
Przygotujcie strategię po uruchomieniu nowej strony www
Wasza praca nie kończy się na uruchomieniu ładnej strony www. Powinniście przygotować plan promocji w mediach, kampanię PR i ogłoszenia na blogach. Zamieszczajcie treści marketingowe w tych kanałach przynajmniej do dwóch tygodni po uruchomieniu nowej strony. Skontaktujcie się z najbardziej wpływowymi osobami w social media, które pomogą popchnąć wiadomość dalej. Później opracujcie plan organizacji, przygotowania i publikacji nowych treści, które zwabią nowych odwiedzających: marketing przychodzący w najlepszym wydaniu.

Co do komunikacji wewnętrznej to upewnijcie się, że wszyscy w firmie są odpowiednio poinformowani. Powiadomcie wszystkie działy o nowej odsłonie najładniejszej strony internetowej w całej branży. Wszystkie zmiany powinny być jasne i wszyscy powinni wiedzieć, jak wykorzystać wersję „2.0” lub „3.0” strony, tak aby każdy mógł efektywnie wykonywać swoją pracę. Każda organizacja ma swoje potrzeby, ważne jest jednak, aby obrać jakiś plan. Niech ta lista służy wam za przewodnik, dopasujcie ją do wyzwań, przed którymi stoi wasza firma, a przygotujecie stronę WWW, która odzwierciedla firmę w sposób, który jest korzystny zarówno dla was jak i dla waszych klientów.
Jeśli dopiero rozpoczynacie pracę, zapytajcie nas o wsparcie i niezobowiązującą ofertę, pod numerem: 660 970 980. Zapraszamy!