W Internecie można znaleźć przykłady stron z branży szkolnej, które swoim wyglądem raczej odstraszają niż zachęcają przyszłych uczniów. Krzyczące, niedopasowane i mało treściwe nie wnoszą żadnych treści, które w skuteczny sposób werbowałyby nowych słuchaczy.
Edukacyjne strony szkół muszą w przystępny sposób przekazywać informacje o kierunkach, naborach czy terminach spotkań. Wszystkie te dane powinny być zmyślnie wkomponowane w układ strony, tak by odwiedzający nie mieli wątpliwości, co jest naprawdę ważne. Dobrze jest unikać nadmiaru grafiki i treści. Skuteczna strona musi być przejrzysta i czytelna.
Sporo uwagi należy poświęcić grafice – wizualna koncepcja strony jest jak pierwsze wrażenie. Już po kilku sekundach zapada decyzja czy zostajemy tu dłużej.
Dobrze jest korzystać ze sprawdzonych wzorców dotyczących układu strony, które dają użytkownikom poczucie przebywania „u siebie”. Dobre praktyki to na przykład umieszczenie logo szkoły w lewym górnym rogu strony, panelu do logowania w prawym, a odnośników do regulaminu czy kontaktu w stopce strony. Taki znajomy pierwiastek pozwala czytelnikom w prosty i intuicyjny sposób korzystać ze strony.
Pamiętaj, aby dopasować kolorystykę do logotypu szkoły, tak aby odwiedzającym łatwo było natychmiastowo skojarzyć barwy z placówką. Inspiracje możesz czerpać także z kierunków, jakie oferuje szkoła. Na przykład szkoła ogrodnicza świetnie zaprezentuje się w odcieniach zieleni.
Staraj się nie używać więcej niż trzech kolorów. Zbyt barwna strona odwraca uwagę, zamiast ją przyciągać. Dobrze jest dobierać barwy na podstawie palety kolorów. W Internecie jest mnóstwo wskazówek, jak z niej korzystać i które z kolorów wpływają pozytywnie lub negatywnie na psychikę człowieka. Taka wiedza pozwoli subtelnie pokierować przyszłym klientem. Wyobraź sobie na przykład czarnobrązową stronę szkoły. Nie poszedłbyś do niej, prawda?
Młodzi ludzie, czyli główny target szkół, coraz częściej korzystają z Internetu w telefonach komórkowych czy tabletach. Taki typ klientów wymaga nowoczesnego podejścia do tematu projektowania stron. Profesjonalna witryna nie może sobie bowiem pozwolić na porozciągane, nieczytelne treści na małych ekranach. Warto wykorzystać Responsive Web Design, czyli technologię dopasowywania się obrazu do wielkości urządzenia.
Ponadto koniecznie należy zoptymalizować szybkość ładowania się witryny. Dobra strona musi dynamicznie wczytywać się przy każdym łączu, na każdym urządzeniu i w każdej przeglądarce.
Oto kilka przydatnych wskazówek, które pomogą Ci zapanować nad zbyt „ciężką” stroną:
1. Zainwestuj w niezawodny i szybki serwer
2. Zaprojektuj stronę optymalnie - zawierającą tylko to co niezbędne, bez niepotrzebnych zdjęć, animacji i treści
3. Używaj tylko wiarygodnych skryptów
4. Ogranicz liczbę zewnętrznych plików
5. Uporządkuj składnię kodu strony
Współczynnik, który prawdę Ci powie…
Najlepsze strony notują nawet około 40%. Trochę słabsze, ale wciąż świetne 23%. Jednak takich jest niewiele. Zdecydowana większość oscyluje wokół 0,2%. A mowa o współczynniku konwersji, który dla właścicieli stron jest jak długoterminowa prognoza pogody. Im większy, tym cieplej (więcej zysków). Jest to po prostu stosunek ilości faktycznych klientów, do ilości wszystkich odwiedzających witrynę. Trzeba więc tak tworzyć projekty stron, by od początku optymalizacja współczynnika konwersji była prostym zadaniem. Cel? Czytelnik musi zamienić się w klienta… Jak to zrobić? Strony internetowe muszą być tak zaprojektowane, aby internauci mogli z nich wygodnie korzystać. Dobrym pomysłem jest wprowadzanie innowacji. Przejrzyj konkurencyjne strony, zainspiruj się i znajdź… lukę. Wprowadź do swojej strony coś, czego nie ma nigdzie indziej. Być może będzie to mobilny, edytowalny plan zajęć? Albo platforma kontaktu uczeń – nauczyciel? Pomysłów może być mnóstwo ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia. Na ten etap warto poświęcić więcej czasu – dobry pomysł z pewnością przyciągnie mnóstwo internautów.
Tworzenie stron silnie powiązane jest z marketingiem. Warto bowiem podczas projektowania zaplanować wirtualną przestrzeń na branżowy blog, który jeśli będzie zawierał ciekawe i przydatne artykuły, szybko rozprzestrzeni się w sieci, na przykład poprzez media społecznościowe. A wraz z nim strona szkoły… Sytuacja idealna jednak trzeba na nią solidnie zapracować.
Pamiętaj, aby zadbać o każdy element budowania strony, a wysoki współczynnik konwersji będzie w Twoim zasięgu.
Projektowanie, rozwijanie i doglądanie własnej strony nie jest łatwe. Tylko idealnie zaplanowana witryna ma szansę zaistnieć wśród konkurencji i stać się prawdziwym, skutecznym pośrednikiem zapraszającym nowych uczniów. Dopilnuj wszystkiego lub pozwól to zrobić nam– korzyści pojawią się szybciej niż myślisz. Bo w Owocnych dajemy Ci pomysł, projekt, wykonanie, wysoki współczynnik konwersji, Responsive Web Design, pozycjonowanie i wiele więcej! Sprawdź!