Funkcjonalna strona www dla branży “beauty”
Żaden salon kosmetyczny, fryzjer, klinka czy gabinet piękności nie będzie tak dobrze funkcjonował i pozyskiwał nowych klientów, jeśli nie będzie posiadał własnej, nowoczesnej strony internetowej. Odpowiemy na pytanie jak taka strona www powinna wyglądać, aby jak najlepiej spełniała swoje zadanie.
Strona musi być czytelna, przejrzysta i funkcjonalna
Można mnożyć przykłady stron, gdzie bardzo częstym błędem są animacje Flash. Najczęściej taka animacja ma postać intro reklamującego salon. Niestety, uzyskujemy efekt dokładnie odwrotny do reklamy. Internauta, nie lubi czekać i dlatego omija takie strony z daleka. Wykonywanie całej strony we Flashu to pomysł, który w ogóle się nie sprawdza, ze względu na czas ładownia strony i brak możliwości pozycjonowania.
Teraz zdecydowanie lepiej zainwestować w stronę wykonaną w technologii responsive web design (RWD) o której więcej piszemy tutaj. Dzięki niej możliwe jest wygodne przeglądanie strony na rozmaitych nośnikach, takich jak: tablet, smartphone czy telefon, bowiem strona skaluje swój wygląd pod konkretny nośnik. Owszem, zmienia się więc nieco układ treści, dostosowana zostaje typografia, ale projekt nadal jest tak samo spójny i efektowny, jak na ekranie standardowych rozmiarów. Ten aspekt strony powiązany jest z wygodą użytkowania, czyli innymi słowy funkcjonalnością. Funkcjonalne skonstruowanie strony gabinetu kosmetycznego – to takie, które pozwala na znalezienie poszukiwanych informacji w sposób szybki i efektywny.
Dlatego bardzo ważny jest łatwy do zlokalizowania obszar nawigacyjny, który w prosty i precyzyjny sposób informuje o zawartości stron, do których prowadzą łącza. Warto zadbać o to, aby kategorie łączy w jak najbardziej precyzyjny sposób opisywały ich treść. Skoro o treści mowa…
Zasadniczym zadaniem strony internetowej w branży piękności i urody jest informowanie. Internauta chce od razu znaleźć odpowiedzi na pytania: Czym zajmuje się firma? Co wyróżnia ją od konkurencji? Jakie korzyści, produkty oraz usługi firma oferuje?
Nie ważne czy tworzysz stronę internetową fryzjera, gabinetu kosmetycznego, czy solarium. Tworzenie stron efektywnych i efektownych polega na udostępnieniu tych wszystkich informacji bez niepotrzebnego zaśmiecania strony. Właściwe proporcje i skoncentrowanie się na najważniejszych rzeczach jest kluczem do wydajnego serwisu. Przy tworzeniu strony www trzeba mieć przede wszystkim na uwadze potrzeby i oczekiwania użytkowników sieci. Internauta działa szybko, więc jeśli w kilka chwil nie znajdzie na stronie poszukiwanej informacji niezwłocznie i bez żalu opuszcza ją i zazwyczaj więcej na nią nie wracają.
A chodzi przecież nie tylko o to, aby wracali na stronę fryzjera, ale żeby również wykonali pożądaną czynność, np. skorzystali z formularza kontaktu. Warto w tym miejscu wspomnieć o współczynniku konwersji, czyli wskaźniku, który pokazuje jaką skuteczność ma nasza strona, czyli w jakim stopniu osiągamy zamierzony cel. Optymalizacja strony solarium i nastawienie na dużą skuteczności, powinno leżeć u podstaw jej tworzenia.
Strona internetowa jest wizytówką firmy, którą klienci biorą pod uwagę nawet, jeśli sama transakcja nie zostanie zrealizowana za pomocą Internetu. Ważne jest takie opracowanie zwartości strony, które zadowoli naszego potencjalnego klienta danej branży. Minimalizm w internecie sprawdza się najlepiej. Warto więc informacje przekazywać w miarę krótko i zwięźle. Informacje o firmie są ważne, bowiem Internauci lubią wiedzieć z kim mają do czynienia. Szczegółowe informacje spowodują, że użytkownicy uznają taką firmę za wiarygodną. Z drugiej jednak strony, internauta zazwyczaj nie czyta, a jedynie skanuje tekst w poszukiwaniu, czegoś na czym mógłby zahaczyć wzrok. Dlatego warto wyróżnić za pomocą pogrubienia lub wyliczenia, to co dla nas najważniejsze.
Obok wszystkich innych zakładek, takich jak ofert, zawierająca krótki, acz esencjonalny opis zabiegów, czy galeria, gdzie zaprezentować można efektownie sam obiekt, wnętrza i personel przy pracy, warto pomyśleć o zakładce zawierającej aktualności. Częste aktualizacje, pokazujące nowości czy atrakcyjne promocje, sprzyjają komunikacji z klientami i nawiązywaniu nowych relacji. Decydując się na taki dział konieczne jest stworzenie CMS (czyli Systemu Zarządzania Treścią), dzięki któremu z łatwością będziemy modyfikować treści zawarte na stronie.
Strony internetowe gabinetów kosmetycznych i salonów urody w swoim założeniu mają za zadanie ułatwiać komunikację na szeroko pojętej linii usługodawca - usługobiorca. Ułatwieniem w kontakcie między salonem fryzjerskim może być np. formularz kontaktowy, czyli w tym przypadku np. zamówienie terminu on-line. Warto wspomnieć w tym miejscu, że jest to sposób na zbieranie informacji o klientach, co jest bezcennym narzędziem biznesowym. W samym kontakcie warto skorzystać z nowoczesnych narzędzi jak znacznik na google maps, zaznaczenie lokalizacji, nie tylko ułatwia użytkownikom znalezienie naszej firmy w realu, ale również sprzyja pozycjonowaniu strony. Ponadto odnośnik do kontaktu powinien znaleźć się w wielu miejscach, np. każdorazowo pod opisem zabiegu. W końcu o nawiązanie relacji chodzi, prawda?
Najlepsze strony z których niewątpliwie należy czerpać inspiracje są w sferze wizualnej dostosowanie do konkretnej grupy docelowej. Target wymusza kolorystykę, tematykę wykorzystanych zdjęć czy grafik. Projektowanie layout'u nie sprowadza się jedynie do podstawienia elementów graficznych pod konkretne rozwiązania programistyczne. Elementy graficzne w dużej mierze wpływają na atrakcyjność każdej strony z branży beauty, a co za tym idzie na jej konkurencyjność. Podsumowując: funkcjonalności sprzyja dobry layout strony, który warto powierzyć profesjonalistom.
Projekty stron należy rozpatrywać pod bardzo wieloma aspektami. Funkcjonalność, intuicyjność i atrakcyjność wizualna i wygoda użytkowania... Tworzenie stron uwzględniające takie parametry, najlepiej powierzyć wykwalifikowanym specjalistom, a przełoży się to na wyniki finansowe firmy. Projektowanie skutecznej strony dla salon Piękności, to wyzwanie. Spokojnie, jesteśmy tu by Ci pomóc. Zapytaj nas o niezobowiązującą ofertę, stworzenia strony dla Twojej firmy. Napisz, lub zadzwoń 660 970 980.