Spis treści:
W internecie nie dostaniesz drugiej szansy, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Strona firmowa, która wywiera najlepsze wrażenie, w większości przypadków, zgarnia klienta. Co ważne, każdego klienta. Dziś, jutro i pojutrze. Ta sytuacja jest inna niż w prawdziwym świecie, w którym Twój profesjonalizm i szansa porozmawiania z klientem stanowią o sile Twojego biznesu. Chcesz dowiedzieć się jak projektować nowoczesne strony firmowe, które wygrywają? Koniecznie przeczytaj ten artykuł.
Przyciągaj klientów i spraw, by do Ciebie wracali. Proste?
Projekty stron firmowych powinny być przejrzyste, minimalistyczne i bogate w istotne informacje w miejscach, na które każdy użytkownik trafi intuicyjnie. Dlatego etap opracowywania architektury informacji w procesie tworzenia firmowej strony www odgrywa tak kluczową rolę. Rozmieśćmy przyciski, bannery, treści i formularze kontaktu w widocznych punktach strony – najbardziej pożądane jest pierwsze 300 pikseli od góry ekranu, ponieważ na tym obszarze Twoi klienci koncentrują swoją uwagę.
Aby wyróżnić się na tle konkurencji nie wystarczy stworzyć strony www na szablonie. Powielanie schematów zmniejsza szansę na zaistnienie w sieci. Strona firmowa powinna być niesztampowo wykonaną ręczną pracą projektanta, spójną z podstronami. Piękny i spójny projekt graficzny ma szansę zachwycić użytkowników i sprawić, że pozostaną na firmowej stronie dłużej niż 3 sekundy – a to już ogromny sukces. Zobacz przykłady najlepszych projektów stron dla firmy, którymi zachwyca się cały świat.
Strony dla firm, którymi zachwyca się cały świat.

Jak widać na wszystkich powyższych przykładach tworzenie nowoczesnych stron firmowych nie może obyć się bez perfekcyjnych fotografii reklamowych. Żyjemy w kulturze obrazkowej, tysiące bodźców i komunikatów zalewa nas każdego dnia. Aby wygrać batalię o uwagę odbiorcy powinniśmy stosować ładne, budzące ciepłe skojarzenia licencjonowane fotografie, które są alternatywą do często powtarzających się w Internecie darmowych zdjęć. Inspiracje znajdziesz tutaj lub w swojej firmie – wystarczy po nie sięgnąć!
Content is king - Zawartość jest królem.

Aby przykuć uwagę użytkownika niezbędna jest skuteczna zawartość – hipnotyzujące nagłówki, ważne teksty reklamowe przedstawione wytłuszczonym drukiem, perswazyjne teksty, które przekonują i zachęcają do akcji.
Według badań ponad 50% użytkowników zwraca uwagę tylko na nagłówki - jeżeli jest on nie dość dobrze napisany, Twoja strona spotka się z dużym współczynnikiem odrzuceń. Nie przekłada się to wzmocnienie wizerunku, a co dopiero na wzrost sprzedaży usług.Zamiana odwiedzających w klientów – czyli tajemnica współczynnika konwersji

Jeśli traktujesz serio zasady skutecznego projektowania firmowych stron internetowych, powinieneś skupiać się na odbiorcach. Nie spoczywaj za szybko na laurach - wysoką statystykę odwiedzin strony obróć w klikalność elementów, które przyniosą sprzedaż Twojej firmie. Tutaj do gry wchodzi współczynnik konwersji. Co to takiego i jak może pomóc Ci w budowaniu sukcesu Twojej firmy?
Współczynnik konwersji jest to liczba zrealizowanych celów podzielona przez liczbę odbiorców. Celem może być sprzedaż produktu, zapisanie się na newsletter czy wykonanie telefonu. Aby go uzyskać wystarczy podzielić ilość transakcji (sprzedaży) lub innej pożądanej przez nas akcji przez ilość osób, które odwiedziły naszą stronę. Średni współczynnik konwersji wynosi 2%. Najlepsze strony mają go na poziomie aż 50%. A to oznacza, że co druga osoba wchodząca na witrynę dokonuje porządanego działania.
Czasem najprostsze zabiegi sprawiają, że współczynnik konwersji diametralnie wzrasta. Zmiana koloru przycisków nawołujących do akcji, kolejności obrazu z tekstem, redakcja nagłówka. Przedstawiamy wskazówki, które zamienią zwykłych obserwatorów w świadomych klientów Twoich produktów!
80% Odwiedzających stronę przeczyta tylko nagłówki.
Stworzenie perswazyjnego i zwięzłego nagłówka to podstawa sprzedaży, ale i wielka sztuka. Jeśli zainteresujesz odbiorcę nagłówkiem to jest duża szansa, że zostanie Twoim klientem. Kluczem do sukcesu są testy. Przetestuj 3 napisane przez Ciebie nagłówki i zobacz, który będzie najbardziej skuteczny. Nagłówek warto przedstawić w formie graficznej, ponieważ jest on wtedy bardziej atrakcyjny dla użytkownika. Pamiętaj o przyciskach nawołujących do akcji (Call to action) i oznacz je kontrastowym kolorem w stosunku do kolorystyki strony. Czasem zmiana koloru przycisku bądź jednego słowa w komunikacie zwiększają konwersję o 300%.
300 Pierwszych pixeli odpowiada za większość działań.

Według badań ponad połowa użytkowników zwraca uwagę tylko na górną część Twojej strony www. Większość badanych nawet nie przewija strony internetowej w dół. Umieść najbardziej chwytliwe i zwięzłe komunikaty w pierwszych 300 pikselach, a Twoja szansa na sprzedaż wzrośnie do niewyobrażalnych rozmiarów! Najważniejsze są nagłówki i przyciski zachęcające do akcji. Najlepsze przykłady stron firmowych cechują się przejrzystością – nie zapominaj o tym!
Pamiętaj, aby nie dawać zbyt dużego wyboru. Jeżeli przedstawisz za dużą ilość produktów w 1 miejscu użytkownik się pogubi. Daj 2, max. 3 produkty i ułatw klientowi drogę do dokonania zakupu jak tylko możesz. Konsumentem kierują impulsy - to już dawno potwierdzona naukowo teoria.
RWD – Responsive Web Design. Bądź widoczny. Zawsze!
Współczesny świat wymaga tworzenia stron responsywnych. Polega to na tym, że strony internetowe automatycznie dopasowują do ekranów o różnej rozdzielczości i różnych urządzeń. Będą się bezproblemowo wyświetlać na tablecie, 18-calowym ekranie laptopa czy smartfonie. Kiedyś projektowało się parę wersji stron, ale wpływało to negatywnie m.in na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.

Responsive Web Design sprawia, że do wersji mobilnej i standardowej kieruje jeden URL. Pozwala to na lepsze pozycjonowanie Twojej strony w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google. Korzyścią stron responsywnych jest też jeden kod HTML. Na etapie projektu tworzy się kod CSS według zasad media Queries i wtedy Twoja strona dopasowana jest do ekranów o różnej wielkości.

Kolejną wartością dodaną responsywnych stron firmowych (responsive web design) jest fakt, że kod strony jest łatwiejszy w modernizacji, aktualizacji i codziennym utrzymaniu. Wszystkie zdjęcia bądź filmy umieszczone na stronie będą się odpowiednio skalować na różnych urządzeniach. Powoduje to brak ograniczeń w dostępności Twoich usług w sieci i pomnaża zyski! Strony z jednym adresem URL i jedną wersją kodu HTML lepiej się indeksują. W efekcie znajdziesz się na wyższej pozycji w sieci i łatwiej będzie Ci pokonać konkurencję. Aby liczyć się w peletonie Twoja strona musi być responsywna!
Jeśli poszukujesz zespołu do prac nad swoim serwisem, zapytaj nas o bezpłatną ofertę dla siebie. Napisz, lub zadzwoń 660 970 980. Jesteśmy tu by Ci pomóc.