Kiedy potencjalny klient zwraca się do kancelarii prawniczej, lub adwokata o poradę jest to dla niego zawsze sytuacja wyjątkowa, często mająca ogromny wpływ na jego życie prywatne czy zawodowe. Najczęściej znajduje się na rozdrożu i jego dalsze działanie będzie zależało od kompetentnej porady prawnej. Szuka kancelarii, która wzbudzi jego zaufanie, prawnika, radcę prawnego, adwokata, któremu może powierzyć swój los, który odpowiednio zaopiekuje się całą sprawą. Oczekuje wysokiej jakości świadczonych usług. Do wyboru ma dziesiątki stron podobnych do Twojej, dlaczego miałby wybrać właśnie Ciebie? Przy okazji, jeśli interesuje Cię identyfikacja i projektowanie logo w branży prawniczej kliknij tutaj.
Klientem kancelarii prawniczej może być każdy – osoba fizyczna lub podmiot gospodarczy, od prostego rolnika po wyrafinowanego przedsiębiorcę, obaj będą na początku szukać pomocy w Internecie. Jaka strona internetowa przyciągnie uwagę ich obu? Żadna! Trzeba to zrobić w dwóch osobnych serwisach.
Optymalnie zaprojektowana strona internetowa musi spełniać szereg wymogów merytorycznych i formalnych. Tworzenie stron zaufania społecznego, jakimi są strony prawnicze, to prawdziwe wyzwanie, któremu mogą sprostać Owocni. Zespół naszych projektantów proponuje szereg inspirujących, przejrzystych, nowoczesnych i skutecznych rozwiązań.
Co znajdziesz w artykule:
Zasady projektowania skutecznych stron prawniczych.
Czym jest technologia Responsive Web Design?
Na czym polega optymalizacja współczynnika konwersji?
Przykłady skutecznych stron prawniczych.
Współczesny świat także prawników skazuje na interdyscyplinarne wędrówki. Duncan Kennedy (ur. 1942; amerykański filozof prawa)
Skuteczne strony prawnicze w pigułce.
Internetowe strony prawnicze powinny być jasne, oczywiste, dość łatwe nawet dla początkujących użytkowników. Stronia główna może wyglądać imponująco, ale jeśli klienci nie widzą dalszych czytelnych linków, nie znajdą odpowiednich informacji i opuszczą stronę. Prosta nawigacja, przemyślana architektura informacji jest najważniejsza i wbrew pozorom wymaga starannego zaplanowania.
Projekt strony głównej powinien być doskonały, pierwsze wrażenie jest zawsze najważniejsze, jednak nie może być graficznie przeładowany. Prostota i minimalizm są na pierwszym miejscu, często mniej znaczy lepiej. Podstrony opisujące usługi pozostają zawsze spójne i czytelne. Stosujemy odpowiednie ilustracje, elementy dynamiczne i kolory, ale oszczędnie. Przeładowanie różnych elementów odciąga uwagę od treści i powoduje zmęczenie, a nawet irytację i zamknięcie strony.
Treści i informacje umieszczane na stronie głównej i podstronach są zawsze drobiazgowo konsultowane, sprawdzane i poddawane pilotażowemu badaniu. Owocni mają duże doświadczenie w formułowaniu treści reklamowych, haseł i sloganów, które można potem dowolnie wykorzystywać w innych materiałach informacyjnych.
Responsive Web Design, lub design responsywny, to możliwość przeglądania tej samej strony internetowej na różnych urządzeniach. Rozwiązanie to wydaje się szczególnie praktyczne i nieodzowne w przypadku firm prawniczych, do których trafiają niekiedy bardzo wymagający i uzbrojeni w różne gadgety klienci.
Nowoczesna strona internetowa nie może obejść się bez możliwości optymalizowania współczynnika konwersji, co w konsekwencji prowadzi do większej skuteczności oddziaływania danej strony na potencjalnego klienta poprzez zbadanie funkcjonowania strony i zastosowanie odpowiednich udoskonaleń.
Z przedstawionych powyżej wskazówek dotyczących kreowania skutecznych stron prawniczych należy szerzej wyjaśnić dwa stosunkowo nowe pojęcia:
(1) Responsive Web Design oraz
(2) współczynnik konwersji.
Praktyczna rola Responsive Web Design (RWD).
Responsive Web Design – to taki sposób projektowania stron internetowych, aby można było je przeglądać na różnych urządzeniach. Jeszcze do niedawna większość stron była projektowana z myślą o komputerach stacjonarnych i laptopach, ewentualnie podstawowa wersja strony była wzbogacana o wersję mobilną przeznaczoną na telefony komórkowe. Niestety, wersja mobilna najczęściej charakteryzowała się brakiem jakiejkolwiek grafiki i często miała okrojoną ilość tekstu.
Dzisiaj wybór urządzeń, na których możemy przeglądać strony internetowe, jest ogromny: od komputerów stacjonarnych i laptopów, poprzez zwykłe telefony komórkowe, aż do najnowszych wersji smartfonów i tabletów. Nie sposób jest zaprojektować osobną wersję strony na każde z tych urządzeń, chociażby z powodu innych rozmiarów ekranu, różnej rozdzielczości. W takim przypadku wykorzystujemy opcję Responsive Web Design i strona będzie się prezentowała jednakowo dobrze niezależnie od nośnika.
Pamiętajmy, że coraz więcej osób korzysta nie tylko z komputera stacjonarnego, ale i z pozostałych urządzeń, szczególnie jeśli dotyczy to nowoczesnego przedsiębiorcy, dla którego szybki i nieograniczony dostęp do informacji jest kluczowy w prowadzeniu biznesu. Tendencja jest wzrostowa, wkrótce żadna strona nie będzie mogła dla Ciebie pracować bez RWD.
Optymalizacja współczynnika konwersji
Na początek definicja: Współczynnik konwersji (ang. conversion rate) pokazuje nam, jaka część osób odwiedzających stronę WWW dokonała pożądanej akcji, np. zarejestrowała się, wypełniła formularz kontaktowy, czy też dokonała zakupu. Pełny artykuł na ten temat znajduje się tutaj.
Jest on wyliczany na podstawie wzoru:
współczynnik konwersji = ( liczba osób dokonujących akcji / liczba osób odwiedzających stronę ) * 100%
Przykładowo, gdy na naszą stronę trafia 1000 osób, a dwie z nich zostają naszymi klientami, to współczynnik konwersji wynosi 0,2%. Łatwo możemy zauważyć, że dużo klientów rezygnuje z usługi na stronie płatności. Wtedy należy zadać sobie pytanie, jak to poprawić? Może zwyczajnie uprościć formularze bankowe lub rozszerzyć formy płatności? Trzeba zbadać, dlaczego ludzie nie konwertują, potem usunąć przyczyny takiego stanu rzeczy.
Nowoczesna strona internetowa potrzebuje śledzenia konwersji, aby móc podejmować trafne decyzje reklamowe. Optymalizacja współczynnika konwersji powoduje zwiększenie liczby użytkowników Twojej strony, którzy wykazali zainteresowanie ofertą i wykonali jedną z wymienionych powyżej akcji. Optymalizacja konwersji to jedyna droga, aby pozyskać więcej klientów spośród osób odwiedzających stronę bez potrzeby wydawania kolejnych pieniędzy na pozyskanie zupełnie nowych użytkowników strony.
„Prawa nie działają same z siebie.” Mencjusz (371-ok. 289 p.n.e.; filozof chiński)
Strony, które wygrywają z konkurencją nie powstają przypadkiem.
Jeśli wprowadzimy w życie omówione zasady, to ma szansę powstać strona wyjątkowa: elegancka, zrozumiała, nowoczesna, uniwersalna i szeroko dostępna. Będzie przyjazna dla klientów o zróżnicowanym statusie społecznym i opłacalna dla każdej kancelarii prawniczej. Zaopiekowany klient i usatysfakcjonowany prawnik – to jest realny cel, do którego dążymy, a pierwszym krokiem będzie wizyta na dobrze zaprojektowanej stronie internetowej.
Zespół Owocnych jest pod każdym względem, merytorycznie i praktycznie, przygotowany do tworzenia skutecznych prawniczych stron WWW. Jeśli potrzebujesz inspiracji, obejrzyj przykłady najlepszych stron internetowych zaprojektowanych na użytek kancelarii prawniczych.