Copywriting - teksty
Uczta dla oczu i wyobraźni
Branding - Marka i logo
Światowe symbole perfekcji
Design - Projektowanie i DTP
Jak poprawia się doskonałe?
Wskazówki ekspertów
Blog, biblioteczka, odpowiedzi.
Nasze
usługi:

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Kiedy używać Landing Pages?


Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę

Spis treści:

Zapewne słyszałeś dużo dobrego o stronach Landing Pages.

Tylko, czy właśnie ich potrzebuje Twój biznes? Przekonajmy się.

Czytaj dalej, jeżeli chcesz:

1. Sprawdzić, czy faktycznie rozwój firmy z pomocą Landing Page jest dla Ciebie.

2. Poznać lepiej możliwości sprzedażowe, jakie oferuje Ci Internet.

3. Wiedzieć, o co zadbać, żeby móc cieszyć się wszystkimi profitami z posiadania landingu. 

Popraw to na stronie firmy i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów

Zamów bezpłatne badanie strony i otrzymaj praktyczne wskazówki.


Landing Page to wybawienie dla firm, takich jak Twoja. Pragnących większej sprzedaży i dłuższej listy z kontaktami do potencjalnych klientów.

Pokażemy Ci, czego możesz spodziewać się po stronach Landing Pages, po czym poznać dobry landing i kiedy dokładnie w niego inwestować, żeby Ci się to opłacało.

Profity z posiadania
dobrego Landing Page

Jeśli chcesz, aby ludzie podejmowali działania na Twojej stronie, postaw na Landing Page. Nawet strona główna standardowej strony www nie jest tak skuteczna
w realizacji wyników jak strona docelowa.

Firmy, które używają stron docelowych osiągają 55% wyższy współczynnik konwersji niż te, które tego nie robią.

Dla jasności, konwersja ma miejsce wtedy, kiedy odwiedzający wykona akcję, na której Ci zależy.

W połączeniu z super zgrabnymi reklamami, które promują pojedynczą ofertę, strona docelowa na jej temat ciężko pracuje, aby zamienić odwiedzających w klientów. 

Pomaga przemienić ruch, który marka już dostaje, na konkretny zysk. To jest właśnie potęga Landing Pages!

Dodatkowe korzyści z posiadania strony docelowej:

1. Mniejszy koszt pozyskania klienta.

2. Lepsza jakość leadów (kontaktów do potencjalnych klientów).

3. Wyższa sprzedaż

4. Większa świadomość marki. 

Istota Landing Pages

Landing page to inaczej strona docelowa. Tworzy się ją na potrzeby kampanii marketingowej lub reklamowej. Użytkownicy trafiają na nią, kiedy wyświetli się im
w wynikach wyszukiwania lub klikną w reklamę online.

Zadaniem stron docelowych jest zmiana odwiedzających w leady (pozyskanie do nich kontaktu) lub dopięcie sprzedaży.

Aby to osiągnąć, Landing Page skupia się na jednym celu, znanym jako wezwanie do działania. Dlatego nie posiada żadnych innych podstron
i w większości przypadków nie ma nawigacji.

Tym różni się od standardowej strony internetowej z wieloma linkami, zakładkami
i zbiorem wszystkich elementów oferty danej firmy.

Wszystko na stronie docelowej - treść, zdjęcia, formularz - skupia się na tym, aby zachęcić odwiedzających do podjęcia pożądanej akcji. Może nią być zakończenie transakcji, zapis na kurs, wypełnienie formularza lub inne działanie, na którym Ci zależy.

2 główne rodzaje Landing Pages

Rodzaje stron docelowych Landing Page

Jest zdecydowanie więcej typów landingów, ale wszystkie sprowadzają się do dwóch grup: Lead Generation Page i Click Through Page.

Lead Generation Page
Click Through Page
Landing nastawiony na pozyskiwanie kontaktów
Landing nastawiony na sprzedaż
  • Zawiera formularz do zbierania danych o odwiedzających (adres e-mail, numer telefonu i inne informacje, w zależności od tego, czego potrzebujesz). 
  • Ma prosty przycisk CTA jako wezwanie do działania. Po kliknięciu w CTA odwiedzający trafia do miejsca, gdzie kończy transakcję.


Jeśli sprzedajesz towary o wysokich cenach albo działasz w branży B2B (Business to Business), wybierz Lead Generation Page.

W tego typu biznesach sprzedaż nie odbywa się od ręki. Mając kontakt do potencjalnych klientów, będziesz mógł ich dalej przekonywać, np. za pomocą dedykowanych maili.

Dla e-commerce i SaaS (Software as a Service) lepszą opcją jest Click Through Page.

Tutaj klienci są gotowi do kupowania zdecydowanie szybciej. Warto im to od razu umożliwić.

Kiedy warto używać Landing Pages?

Landing Pages są najbardziej skuteczne, kiedy trafiają do użytkowników, gdy ci są zainteresowani Twoim produktem lub usługą. Potrzebują jednak więcej informacji, aby dokonać zakupu.

Strona docelowa dostarcza tych informacji i zachęca ludzi do działania.

Landing Page to idealna opcja, kiedy:

1. Prowadzisz internetowe kampanie reklamowe, np. w Google lub na Facebooku.

2. Chcesz sprawdzić zainteresowanie nowym produktem lub usługą zanim wprowadzisz je na rynek.

3. Kierujesz swoją ofertę do różnych typów klientów. Zależy Ci, żeby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby każdego z nich.

4. Sprzedajesz wiele produktów i usług. Posiadanie oddzielnych stron dla każdego produktu pozwala na bardziej spersonalizowane doświadczenie dla użytkownika.

5. Twoje produkty i usługi są dostępne w wielu różnych wariantach. Na przykład podstawowa wersja oprogramowania do zarządzania zespołem jest dobra dla małej firmy. Za to wersję premium kierujesz już do dużych przedsiębiorstw.

6. Użytkownicy trafiają na Twoją stronę z wielu różnych kanałów. Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz stworzyć strony docelowe z komunikatem dopasowanym do źródła ruchu.

Jest jeszcze jedno “ale”... Żeby móc to wszystko osiągnąć, trzeba jeszcze sprawić, żeby użytkownicy trafiali na Landing Page.

Skąd czerpać ruch na stronie?

­Istnieje wiele sposobów, aby wygenerować ruch na swojej stronie docelowej. Te najskuteczniejsze umieściliśmy na grafice poniżej.

Źródła ruchu na Landing Page

Zasada jest prosta.

Użytkownik wchodzi na media społecznościowe, sprawdza maila, szuka
w wyszukiwarce takich produktów lub usług jak Twoje. Stamtąd trafia na Twój Landing Page. Klika w przycisk na stronie (CTA) lub wypełnia formularz i tak realizuje cel,
w jakim został stworzony Twój landing.

Wyszukiwarka

Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, oferują Ci pozyskanie dwóch rodzajów ruchu: płatnego ( z reklam) i darmowego (organicznego).

Reklamy Google Ads

Reklamy w wyszukiwarkach są zazwyczaj wyraźnie oznaczone i pojawiają się
w wynikach wyszukiwania, gdy ktoś szuka odpowiedniego terminu, np. “klocki hamulcowe”. 

Reklamy w wyszukiwarce Google

Tworząc reklamy w wyszukiwarce możesz określić, gdzie link z reklamy zabierze odwiedzającego.

Ważne jest, aby stworzyć samodzielną stronę docelową, która pasuje do treści reklamy i oferuje jasne wezwanie do działania.

Ruch organiczny.

To wszyscy odwiedzający, którzy pochodzą z bezpłatnego źródła, czyli zazwyczaj dolnej połowy wyników wyszukiwania (SERP). 

Ruch organiczny Google

Twoja firma może częściej pojawiać się wysoko w wyszukiwaniach. Zatroszczysz się
o to m.in. tworząc atrakcyjne, użyteczne treści na swojej stronie internetowej lub stronach docelowych.

Im wyższa pozycja Twojej strony w SERP, tym lepiej. Masz większą szansę, że ktoś ją odwiedzi.

Portale społecznościowe

Reklama na portalach społecznościowych pozwala docierać do ludzi jeszcze zanim zaczną szukać takich produktów lub usług jak Twoje.

Możesz określić dokładnie ich lokalizację, wiek, płeć, a nawet zainteresowania
i zachowania. W ten sposób docierasz dokładnie do tych osób, na których Ci zależy.

Zamiast trafiać do ludzi wpisujących w Google: “klocki hamulcowe”, możesz reklamami na Facebooku dotrzeć np. do do fanów samochodowych z Twojej okolicy.

Każdy kanał społecznościowy ma swoje unikalne cechy. Warto je wykorzystać, aby dotrzeć do konkretnych odbiorców.

E-mail marketing

­E-mail jest świetnym narzędziem marketingowym, ponieważ ma duży zasięg i jest stosunkowo tani. 88,4% Twoich klientów sprawdza pocztę codziennie. 

Możesz używać poczty elektronicznej i stron docelowych razem, aby pielęgnować relacje z dotychczasowymi klientami i pozyskiwać nowych.

Kiedy już zbudujesz listę kontaktów, zacznij wysyłać kuszące e-maile dotyczące swojej oferty. Kieruj odbiorców po szczegóły na swój Landing Page. A tam wzywaj już do konkretnego działania - kupowania.

Dobry Landing Page ma moc. Wahasz się, czy strona docelowa to dla Twojego biznesu dobre rozwiązanie? Odbierz naszą niezobowiązującą ofertę i sprawdź, jak pomogliśmy już firmom podobnym do Twojej.

Podoba Ci się to, co przeczytałeś? Jeśli tak, nie zawiedzie Cię również to, co dla Ciebie przygotujemy.


Autor:
Mariusz Słowik
Założyciel Owocnych

Mariusz to perfekcjonista, który przedsiębiorców i ich klientów rozumie jak mało kto. Wystarczy chwila rozmowy z nim i już wiesz, że w zakresie designu i tworzenia ofert nie do odrzucenia nie ma sobie równych. Jego wyczucie potrzeb grup docelowych doprowadziło do konsekwentnego wzrostu dochodów firm z tak wielu branż, że już dawno przestaliśmy je liczyć. Czytając jego artykuły można się uczyć, śmiać, a przy tym rozwijać swój biznes lepiej i szybciej.


Zróbmy razem
coś fajnego
X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie