Oto kompletny poradnik do Landing Page dla firm. Pełen wskazówek
i gotowych do użycia wzorców.
Jeśli myślisz o rozwoju biznesu i chcesz:
1. Stworzyć landing page, który konwertuje jak szalony.
2. Zdobyć sprawdzone w boju szablony landing page.
3. Poznać budowę najlepszych landingów świata.
To z pewnością pokochasz zamieszczone tu opisy, wyjaśnienia i strategie.
Popraw to na stronie firmy i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów
Zamów bezpłatne badanie strony i otrzymaj praktyczne wskazówki.
Strona docelowa Landing Page
- co to jest?
Przekonujący landing page sprawia, że opłaca się kupować ruch nawet z najdroższych słów kluczowych w Google. To prosta ekonomia. Wystarczy 2x bardziej skuteczny landing page aby pozyskiwać 2x więcej klientów z takiego samego budżetu na reklamy. W praktyce można więcej.
Landing Page (inaczej strona docelowa lub strona lądowania) to samodzielna strona internetowa, która ma tylko jeden cel. Skłonić użytkownika do podjęcia konkretnego działania, czyli konwersji. Najczęściej do złożenia zapytania ofertowego lub kupna produktu. Rzadziej zapisania się do newslettera czy pobrania e-booka.
“Mówiąc prosto. Landing Page to wysoko
wyspecjalizowana strona ofertowa,
która maksymalizuje zwrot z inwestycji
w marketing internetowy."

Jakich rezultatów możesz oczekiwać od Landing Pages? Jak ze wszystkim
w życiu – to zależy. Zależy od tego, czy są dobrze zaprojektowane i tego, jak ich używasz.
Firmy z 31-40 landingami pozyskują 7 razy więcej kontaktów do potencjalnych klientów niż marki posiadające 1-5 stron docelowych.
Pewne jest jedno. W panującej w sieci hiperkonkurencji, firmy nie mogą polegać na tym, że ludzie się na nie natkną. Bez skutecznych narzędzi, walka o uwagę klienta traci sens.
Dlatego 48% specjalistów od marketingu tworzy nowe strony docelowe dla każdej kampanii.

Jak działa Landing Page?
Landing page jest naturalną kontynuacją przekazu zawartego w reklamie lub linku, który doprowadził odwiedzającego na stronę. Rozwija ten przekaz, kieruje uwagę odwiedzającego w stronę pojedynczego, bardzo konkretnego celu.
Idealne dopasowanie do świata odbiorcy pozwala zrealizować taki scenariusz.

A. Reklama internetowa przykuwa uwagę odbiorcy.
Ten klika w reklamę i zostaje przeniesiony na Landing Page.
B. Czyta nagłówek i ogląda elementy graficzne.
Wysokie dopasowanie do jego potrzeb sprawia, że daje coraz więcej uwagi. Zapoznaje się z resztą zawartości strony i nie może oprzeć się ofercie.
C. Podejmuje działanie. Klika przycisk akcji (CTA) lub wypełnia formularz.
Z anonimowego odbiorcy staje się Twoim klientem (jeśli akcją jest zakup) lub potencjalnym klientem (jeśli poda Ci swoje dane).
Przykład z owocnej praktyki:
Sprzedaż diet z pudełka +360%

Catering 2BE to firma, która oferowała diety pudełkowe. Wszystkie mieściły się na jednej podstronie z ofertą. Aby odblokować sprzedaż trzeba było naprawić ten błąd!
To prawda, że każdy klient chce zamówić dietę. Jednak każdy robi to w zupełnie innym celu. Jedni chcą zrzucić kilogramy (dieta odchudzająca). Inni pragną nabrać masy (dieta dla sportowców). Jeszcze inni muszą unikać cukru (dieta dla diabetyków).
“W internecie wygrywają Ci, którzy rozumieją
swojego klienta lepiej niż konkurencja!"

Reklama w stylu: “Dieta pudełkowa dla każdego!” nie ma sensu. Podstawą świetnych wyników jest mówienie do ludzi w ich własnym języku, na wyspecjalizowanym landingu.
Tak też zrobiliśmy. Każdą grupę docelową potraktowaliśmy osobno. Dla każdej przygotowaliśmy idealnie dopasowany Landing Page.
Ludziom z nadwagą pokazujemy reklamę o zrzucaniu kilogramów. Po kliknięciu przechodzą na podstronę mówiącą wyłącznie o diecie odchudzającej.
Tych, którzy chcą budować masę, zachęcamy reklamą z kulturystą. Ta przekieruje ich na landing z dietą.
Alergikom pokazujemy, że mamy dietę, która pomoże im uporać się z codziennymi trudnościami.
Natomiast kobietom w ciąży pokazujemy reklamę odwołującą się do ich aktualnego stanu i przekierowujemy na landing diety ciążowej.
Rezultaty: Sprzedaż poszybowała o prawie 360%. Wyspecjalizowane oferty sprzedawały się tak dobrze, że marka przestawiła się wyłącznie na sprzedaż diet specjalistycznych, znajdując sobie właściwą niszę na rynku.
Efektywny układ Landing Page
- złoty standard
Układ landing page jest prosty, przejrzysty i zorientowany na cel. Zawiera wyłącznie ważne i adekwatne informacje. Mówi o tym, co interesuje odwiedzającego w kontekście danego tematu. Najlepiej słowami, których sam używa. Nic nie powinno odciągnąć uwagi użytkownika od podjęcia tej jednej, konkretnej akcji, na której Ci zależy.
Jeden landing = Jedna grupa docelowa + Jeden cel.
Skuteczność to wynik precyzji. Właściwy komunikat wysłany właściwym
ludziom, we właściwym momencie, to najlepsza
strategia na optymalny zwrot
z inwestycji w
firmowy marketing internetowy.
Podobno już w starożytności odkryto, że pewne elementy działają lepiej niż inne.
A tak całkiem serio, jeśli nie jesteś zawodowcem, to podczas tworzenia stron docelowych trzymaj się sprawdzonych metod (zawsze możesz poprosić o wsparcie naszego marketera). Gdy idzie o biznes, takie podejście najbardziej się opłaca.

Wszystkie te elementy współpracują ze sobą, tworząc landing zaprojektowany
w jednym celu: aby skłonić odwiedzających do podjęcia określonego działania.
Landing Page a strona główna
Podstawowe różnice
Strona główna jest jak recepcja w firmie. Nie wiadomo kto przekroczy drzwi. Nie wiadomo skąd ani po co przyjdzie. Jej zdaniem jest skierować go we właściwe miejsce na stronie.
Strona lądowania ma inne zdanie. Użytkownik znalazł się na niej z własnego wyboru, a to już naprawdę dużo nam o nim mówi. Możemy więc projektować ją z myślą o jednym celu. Chcemy skłonić użytkownika do podjęcia określonej akcji, dając mu to, po co przyszedł.

Na stronie głównej znajdziesz też wiele linków, przycisków i nawigacji. Za to Landing Page ma ograniczoną ich liczbę. Wszystko po to, aby zwiększyć szanse na podjęcie tej jednej, pożądanej akcji.
Kiedy używać stron docelowych?
Żeby było jasne, z dużą dozą prawdopodobieństwa potrzebujesz różnych rodzajów stron internetowych. Każda z nich pomoże Twojej firmie rozwijać się w trochę inny sposób.
Landing Page | Strona główna |
Idealny do kampanii marketingowych, sprzedaży i pozyskiwania danych kontaktowych | Świetna do działań wizerunkowych i informowania o pełnej ofercie |
|
|
Triki na wyprzedzenie konkurencji
Aby odnieść sukces, Twój Landing Page musi być w stanie zrobić dwie rzeczy:
1. Utrzymać uwagę użytkownika.
Ludzie otwierają dziś 10 zakładek na raz i weryfikują ich zawartość jednym spojrzeniem.
Nie jesteś Netflixem, żeby Cię podziwiać. Gdy przestajesz mówić
o potrzebach odbiorcy, on znika. Gdy zniknie nie zrobisz już nic.
2. Przekonać go do podjęcia działania.
Trudno jest odpowiedzieć dlaczego ludzie mówią: TAK! Twoim produktom
i usługom.
Ale pewne jest, że zrozumienie klienta docelowego dźwiga sprzedaż bardziej niż cokolwiek innego.
Takiego landingu oczekujesz? Szlifuj go w oparciu o solidne dane.
Zmiana ilości stron docelowych z 10 do 15 dostarcza o 55% większą liczbę kontaktów do potencjalnych klientów.
Więcej niż jedna oferta na stronie docelowej może obniżyć konwersję o 266%.
Pozbycie się menu nawigacyjnego z Landing Page może zwiększyć jego skuteczność o 100%.
Landing Pages z przyciskiem akcji (CTA) są, w większości branż, skuteczniejsze od tych z formularzem.
Skuteczność formularzy rośnie o 120% kiedy zmniejszy się liczbę pół z 11 do 4.
Treść połączona z atrakcyjnymi obrazami sprawia, że 80% użytkowników chętniej je czyta.
Czat na żywo może podnieść skuteczność landingu o 20%.
Jeśli podoba Ci się to, co czytasz,
spodoba Ci się też to, co dla Ciebie zrobimy
Po co zadowalać się ogólnym szablonem, skoro możesz mieć unikalny i skuteczny Landing Page dostosowany do Twojej marki? Pozwól stworzyć go naszemu zespołowi i obserwuj, jak Twój biznes rośnie!