To przewodnik po stronie, na którą z dumą będziesz kierował użytkowników prosto ze swoich reklam internetowych?
Jeżeli chcesz:
1. Skutecznie przekonywać użytkowników do swojej firmy.
2. Wykorzystać w 100% ruch, za który płacisz tworząc kampanie reklamowe.
3. Stworzyć stronę, której ciężko się oprzeć.
To ten tekst Ci w tym pomoże.
Popraw to na stronie firmy i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów
Zamów bezpłatne badanie strony i otrzymaj praktyczne wskazówki.
PPC Landing Page różni się od zwykłych stron docelowych. To dedykowane miejsce, w którym użytkownik wyląduje klikając w Twoją reklamę.
Pokażemy Ci co zrobić, żeby Twoja strona jak najlepiej wykorzystała ruch, za który zapłaciłeś uruchamiając kampanię.
Istota PPC Landing Page
PPC Landing Page to strona stworzona z myślą o płatnych reklamach internetowych.
A dokładniej tych, które są rozliczane w formie PPC (Pay per click). Możesz je uruchomić m.in. w wyszukiwarce Google czy na Facebooku. Wybierając Pay per click, zapłacisz za reklamę dopiero wtedy, kiedy ktoś w nią kliknie.
Im lepszą stronę PPC Landing Page stworzysz, tym większy zwrot z inwestycji (ROI) będziesz w stanie osiągnąć.
Świetne reklamy to Twoja przynęta, ale wielkość zysków zależy ostatecznie od jakości strony lądowania. Stwórzmy ją razem i potężnie wywindujmy Twój ROI.
Atuty PPC Landing Pages
Dlaczego miałbyś tworzyć specjalną, samodzielną stronę, zamiast kierować użytkowników z reklam na swoją stronę firmową?
Po to, żeby wykorzystać w 100% szansę na przekonanie odwiedzającego do podjęcia działania, na którym Ci zależy (konwersji). Najczęściej tą akcją jest kupno produktu lub zamówienie usługi.
Z PPC Landing Page masz większą kontrolę nad tym co zobaczą użytkownicy. Możesz dostosować przekaz do konkretnych treści jakich poszukują w sieci, ich lokalizacji i wielu innych czynników.
Dodatkowo, masz szansę poprawić wyniki jakości i skuteczność swoich kampanii reklamowych. Im wyższa jakość, tym mniejszy koszt kliknięcia.
Słowa kluczowe w pigułce
Na początku sprecyzujmy czym są słowa kluczowe. To frazy, które użytkownik wpisuje w okienko wyszukiwarki internetowej, kiedy chce coś znaleźć. Może szukać produktów, usług lub informacji.
Dynamiczne zastępowanie tekstu (DTR) pozwala maksymalnie dopasować przekaz strony do słów kluczowych, jakie ludzie wpisują do wyszukiwarki.
Przykładowo użytkownik, który szuka lodówki turystycznej może o nią zapytać na kilka różnych sposobów:
1. “lodówka turystyczna”;
2. "lodówka przenośna”;
3. “lodówki samochodowe”;
4. “lodówka na wycieczkę”.
Mimo, że wszystkie te słowa kluczowe mają tę samą intencję, są na tyle różne, że generyczna strona docelowa nie będzie tak trafna jak strona, która jest specjalnie dopasowana do każdego z nich.
Możesz spersonalizować swój przekaz do każdego z użytkowników właśnie dzięki DTR. Ta sama strona PPC Landing Page może dopasować się do tego, co konkretnie wyszukują Twoi odbiorcy.
W praktyce może to wyglądać tak.

W ten sposób możesz wzmocnić trafność swojej strony, poprawić jej wynik jakości
i obniżyć koszty kliknięcia.
Podbój lokalnego rynku
Chcesz zobaczyć natychmiastowy wzrost konwersji na swoim PPC Landing Page? Pojawienie się na rynku lokalnym jest świetnym sposobem, aby to osiągnąć.
Nie ważne czy działasz tylko lokalnie, czy prowadzisz firmę o zasięgu krajowym lub międzynarodowym.
Dzięki dokładnemu określeniu lokalizacji w kampaniach PPC, możesz lepiej kontrolować swój budżet i uzyskać jak najwięcej korzyści
z wydatków na reklamę.
Dane geograficzne pozwalają Ci zobaczyć, jak dobrze Twoje reklamy radzą sobie
w poszczególnych lokalizacjach.
Dzięki temu możesz odkryć, gdzie uzyskujesz najwięcej kliknięć, konwersji i innych wartościowych metryk.
Jeśli widzisz, że nie otrzymujesz wielu kliknięć w określonym mieście czy większym obszarze, możesz obniżyć budżet inwestowany w kierowane tam reklamy.
Z drugiej strony, jeżeli dostajesz dużo kliknięć i konwersji z pewnego obszaru, możesz ulokować w nim więcej środków.
Lokalny design
Spraw, żeby Twoja strona PPC Landing Page była bliższa temu, co znają odwiedzający.
Subtelne wskazówki, takie jak panorama miasta, znany punkt orientacyjny lub inne charakterystyczne dla lokalizacji użytkownika elementy mogą go zachęcić do działania.
Skuteczny formularz kontaktowy
Jeśli chcesz zwiększyć konwersję, nie bój się dodawać większej ilości pól i kroków do swoich formularzy.
Twórz formularze wieloetapowe. Z każdym kolejnym krokiem zachęcaj użytkowników do coraz większego zaangażowania.

Jeśli chcesz zwiększyć szanse na to, że odwiedzający wypełni Twój formularz, nie wymagaj od niego od razu wpisywania imienia, nazwiska, adresu e-mail czy numeru telefonu. To najwrażliwsze dane, którymi dzielimy się niechętnie. Zostaw je na koniec formularza.
Odwiedzający odpowiadając na pierwsze, nie budzące w nich żadnych oporów pytania, wykonują pierwszy krok do zaangażowania. To sprawia, że stają się bardziej skłonni do wypełnienia całego formularza.
W ten sposób zdobywamy od użytkowników informacje, których potrzebujemy, jednocześnie budując zaufanie.
CTA dopasowane do intencji klientów
CTA (Call to Action) to jeden z najważniejszych elementów każdej strony internetowej.
Jest wezwaniem do konkretnego działania. Zazwyczaj ma formę przycisku, który jasno mówi odwiedzającym, co mają zrobić po zapoznaniu się ze stroną. I zachęca ich do tego.

Ruch zimny vs. ruch ciepły
Ruch, który trafia na Twój PPC Landing Page może być zimny lub ciepły. Jego temperatura zależy od intencji, z jaką użytkownik trafia na stronę. Im bliżej kupna, tym cieplejszy ruch.
Możesz umieszczać swoje reklamy w różnych miejscach sieci. Potencjalni klienci mogą się na nie natknąć przy okazji innych działań w Internecie. Mogą też aktywnie szukać takich produktów i usług jak Twoje.
Jeżeli ktoś wpisuje konkretne słowa kluczowe do wyszukiwarki i znajduje Twoją stronę, jest bliski kupna.
Natomiast osoba, która kliknęła w Twoją reklamę z czystej ciekawości i nie szukała aktywnie Twojej oferty, jest zdecydowanie dalej od złożenia zamówienia.

Im zimniejszy ruch, tym więcej wyjaśnień i edukacji wymaga użytkownik. Im cieplejszy ruch, tym bardziej możesz skupić się na swoim CTA, a mniej na wyjaśnieniach.
Ruch związany z wyświetlaniem jest zazwyczaj chłodniejszy niż ruch z wyszukiwania, więc inne CTA będzie bardziej skuteczne.
Żeby odkryć, jaki Call to Action będzie najlepszy konkretnie dla Twojego PPC Landing Page musisz prześledzić cykl konwersji PPC.
A prościej, etapy, przez które przechodzi Twój potencjalny klient zanim zrobi to, na czym ostatecznie Ci zależy - skorzysta z Twojej oferty i zostawi u Ciebie pieniądze.
Cykl konwersji PPC
Cykl konwersji PPC składa się z 4 etapów:
1. Świadomość.
Klient staje się świadomy problemu lub potrzeby, którą ma.
2. Rozważanie.
Zaczyna rozważać dostępne opcje rozwiązania problemu lub zaspokojenia potrzeby.
3. Intencja.
Zamierza podjąć działania.
4. Działanie.
Działa. Rozwiązuje problem lub zaspokaja swoją potrzebę.
Twoim zadaniem jest określenie, gdzie w tym cyklu znajdują się Twoi użytkownicy i jaka oferta najlepiej zmotywuje ich do przejścia na kolejny etap.

ValueTrack Google - wyższy poziom doskonałości
Reklama i PPC Landing Page, na który kierujesz swoich odbiorców, muszą tworzyć zgrany duet. Jeśli któryś z nich kuleje, ciężko Ci będzie osiągnąć duży zwrot
z inwestycji w kampanię (ROI).
Funkcje ValueTrack to tajna broń. Pozwalają przyjrzeć się bliżej skuteczności reklam. Dowiesz się dzięki nim m.in.:
1. Gdzie Twoje reklamy pozyskują najwięcej ruchu.
2. Które słowa kluczowe i konkretne kreacje reklamowe są najczęściej klikane.
3. Na jakich urządzeniach pojawiają się Twoje reklamy (desktop czy mobile).
4. Gdzie fizycznie znajdują się Twoi potencjalni klienci.
Do czego Ci się to przyda?
Możesz wykorzystać te dane, aby podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące kampanii PPC w przyszłości. Będziesz w stanie zoptymalizować je tak, aby skupić się na obszarach, które faktycznie generują przychody.
Dostosowując strony PPC Landing Pages do swoich potrzeb, będziesz miał większą kontrolę nad wydatkami na reklamę.
Przetestuj opisane wyżej triki. Popraw swoje wskaźniki konwersji. Pamiętaj
o perspektywie odwiedzającego i o tym, co motywuje go do zrealizowania Twojego CTA.