Copywriting - teksty
Uczta dla oczu i wyobraźni
Branding - Marka i logo
Światowe symbole perfekcji
Design - Projektowanie i DTP
Jak poprawia się doskonałe?
Wskazówki ekspertów
Blog, biblioteczka, odpowiedzi.
Nasze
usługi:

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Squeeze Page

[ + Szablon ]


Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę

Spis treści:

Popraw to na stronie firmy i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów

Zamów bezpłatne badanie strony i otrzymaj praktyczne wskazówki.



Tu jest odpowiedź na palący problem braku leadów (kontaktów do potencjalnych klientów).

W środku znajdziesz:

1. Przepis na Squeeze Page.

2. Wskazówki i najlepsze praktyki w tworzeniu tego typu stron.

3. Przykłady, które pokażą Ci, jak zbierać kontakty od Twoich klientów. 

Ta strona ma za zadanie "wycisnąć" z odwiedzających ją użytkowników adresy e-mail. Dzięki niej zbudujesz własną listę e-mailową. Ludzi ze swojej listy będziesz mógł dalej zachęcać do kupowania u Ciebie.

Pokażemy Ci, jak zrobić to z głową.

Co to jest Squeeze Page?

To samodzielna podstrona internetowa, która ma tylko jeden cel. Pozyskanie adresu e-mail od osoby, która na nią trafiła. Robi to za pomocą prostego formularza przechwytywania leadów (kontaktów do potencjalnych klientów).

Najczęściej w zamian za dane kontaktowe, oferuje odwiedzającym coś wartościowego. Tzw. Magnes na leady.

Magnes na leady to zachęta. Może nią być na przykład:

1. Darmowy przewodnik PDF;

2. Seria szkoleń wideo;

3. Bezpłatny okres próbny;

4. Kupon rabatowy;

5. Darmowa konsultacja itp.

Nie myl jednak Squeeze Page ze stroną typu Landing Page.

Squeeze Page a Landing Page

Landing Page to tzw. strona docelowa. Wyświetla się użytkownikom m.in. po kliknięciu w reklamę.

Może być wykorzystywana do wielu celów. Sprzedaż produktu lub usługi, promowanie oferty, zapisy na kurs i wiele innych. Ma za zadanie przekształcić odwiedzających w płacących klientów. 

Squeeze Pages są używane tylko do pozyskiwania kontaktów i mają też znacznie większą skuteczność niż Landing Page. Wszystko dlatego, że są maksymalnie proste i mają bardziej skoncentrowany przekaz.

Różnice między Squeeze Page a Landing Page

Korzyści z posiadania Squeeze Page

Tego typu strony pozwalają przechwycić użytkowników, którzy w momencie podawania swojego e-maila nie są jeszcze gotowi do zakupu.

Dzięki temu możesz kontynuować z nimi kontakt nawet po tym, jak opuszczą Twoją stronę. I przekonywać ich do kupowania u Ciebie.

Oprócz tego jest jeszcze kilka innych powodów do stworzenia własnej strony do pozyskiwania kontaktów.

Uniezależnisz swój marketing od zewnętrznych kanałów.

Dostajesz dane bezpośrednio od użytkowników. Nie pośredniczą w tym żadne zewnętrzne strony.

Masz większą pewność, że kontakty, które zebrałeś są wiarygodne. A osoby, które się za nimi kryją mogą być zainteresowane tym, co sprzedajesz.

Mając własną listę e-mailową możesz wykorzystać wewnętrzne kanały kontaktu z klientami, a nie polegać wyłącznie na stronach zewnętrznych, takich jak chociażby reklamy na Facebooku.

Wprowadzisz użytkowników do swojego cyklu sprzedażowego.

Zanim człowiek zdecyduje się na kupienie czegoś, przechodzi przez 4 etapy podejmowania decyzji. Obrazuje to poniższy schemat.

Schemat lejka sprzedażowego

Użyj darmowej oferty, aby wciągnąć odbiorców do kontaktu ze swoją firmą. Następnie wysyłaj im ukierunkowane wiadomości i pielęgnuj tę relację.

Będziesz w stanie popychać ich coraz dalej w swoim lejku sprzedażowym.

Dowiesz się, na jakim etapie sprzedażowym jest teraz dana osoba.

Poinformuje Cię o tym konkretny lead magnet. Ten, który skłonił odwiedzającego do pozostawienia swojego kontaktu w formularzu.

Osoba, która pobrała test do oceny kondycji strony www jest prawdopodobnie dopiero na etapie uświadamiania sobie problemu.

Za to ktoś, kto szuka szybkich sposobów na poprawę wyglądu strony jest już
w momencie poszukiwania rozwiązań.

Zdobędziesz zaufanie swoich odbiorców.

Ludzie nie kupują od przypadkowych marek, których nie znają.

Dzięki Squeeze Pages możesz zbudować większą znajomość (świadomość) swojej marki jeszcze przed zaproponowaniem właściwej sprzedaży.

Tworzenie Squeeze Pages
- najlepsze praktyki

Ich projektowanie różni się od projektowania standardowej strony www.

Nie sprzedajesz na niej produktów. Nie kierujesz też odwiedzających na blog lub konta w mediach społecznościowych. Nie skupiasz się również na zapewnieniu obsługi klientom.

Co więc robisz?

Przekonujesz odwiedzającego do wymiany adresu e-mail na darmowy materiał (lead magnet), który dla niego przygotowałeś. 

Anatomia Squeeze Pages

Jeśli zależy Ci na wysokiej skuteczności, zadbaj o następujące elementy:

1. Logo marki, które pozwala ją szybko rozpoznać.

2. Nagłówek jasno określający korzyść, jaką oferujesz odbiorcy.

3. Przejrzysta, atrakcyjna grafika.

4. Wezwanie do działania (CTA) z dobrze zaprojektowanym i łatwym w użyciu formularzem kontaktowym.

5. Przedstawienie głównych korzyści.

6. Porywający opis oferty.

7. Referencje i inne dowody społeczne.

8. Argument zamykający - Twoja ostatnia ostatnia szansa na przekonanie odbiorcy do podzielenia się adresem e-mail.

9. Ponowne CTA.

10. Oświadczenie o polityce prywatności.

Budowa Squeeze Pages

Genialne przykłady Squeeze Pages

Pokażemy Ci jak tworzyć ich poszczególne elementy na konkretnych przykładach.

Formularz zapisu na Monday

Przykład Squeeze Page

Monday to platforma do zarządzania i organizowania pracy zespołów.

To, co widzisz powyżej, to wyskakujące okienko (tzw. pop-up). Nie zawiera wszystkich elementów stron do przechwytywania kontaktów, ale wcale nie musi.

Dlaczego?

Ponieważ formularz zapisu wyświetla się użytkownikowi po tym, jak pozna już ofertę marki. 

Atuty:Optymalizacja:
  • Dowód społeczny w formie logo znanych klientów
    i imponującej ilości wszystkich obsługiwanych firm.

  • Prosty formularz zapisu zawierający 1 pole.

  • Możliwość szybkiej rejestracji przy użyciu konta Google.

  • Jasne wezwanie do działania (“Rozpocznij”).

  • Prezentacja korzyści w podtytule (“to nic nie kosztuje. Nie potrzebujesz karty kredytowej”).
  • Nagłówek (“Witamy w monday.com") mógłby prezentować, czego dotyczy oferta.

  • Aż się prosi, by przycisk CTA (“Kontynuuj”) zamienić na coś atrakcyjniejszego, np. “Pracuj wygodniej”.

Senuto

Strona Squeeze Page Senuto

Senuto również wprowadziło stronę do pozyskiwania kontaktów w postaci wyskakującego okienka. Odbiorca zna więc kontekst oferty i resztę informacji zanim zobaczy formularz rejestracji.

Atuty:Optymalizacja:
  • Nagłówek, który przyciąga uwagę i określa wartość, jaką użytkownik otrzyma po rejestracji (“Testuj Senuto przez 14 dni za darmo”).

  • Czytelnie wypunktowane korzyści.

  • Zachęcające wezwanie do działania (“Uzupełnij poniższy formularz, aby rozpocząć przygodę z Senuto”).

  • Zrozumiały przycisk CTA (“Stwórz darmowe konto”).

  • Intuicyjny formularz zapisu.

  • Oświadczenie o polityce prywatności. 
  • Obok formularza przydałoby się umieszczenie dowodu społecznego.

Najczęstsze błędy

Niestety nie wystarczy, że strona będzie posiadała wszystkie omówione wyżej elementy. Muszą być one jeszcze dobrze przemyślane i porządnie zaprojektowane.

Zgłaszający się do nas klienci najczęściej zmagają się z 4 problemami.

1. Ich nagłówki są zbyt długie i skomplikowane, by przekonać kogokolwiek do oferty.

2. Formularz pozyskiwania kontaktów jest umieszczony na stronie w miejscu, do którego mało kto dochodzi.

3. Przycisk akcji (CTA) jest mało zrozumiały i użytkownicy nie wiedzą, co mają zrobić po zapoznaniu się z treścią.

4. Zachętą są rzeczy, których odbiorcy wcale nie potrzebują i jakich w zasadzie nie chcą.


Chętnie pomożemy Ci totalnie naprawić lub lekko doszlifować Twoją stronę Squeeze Page. Wystarczy, że do nas napiszesz.


Autor:
Anna Kloz
Content Writer

Masz dość tracenia uwagi swoich klientów w dzisiejszym szybkim cyfrowym świecie? Anna jest tutaj, aby uratować dzień! Łączy dwie moce: psychologię i copywriting. Używa słów, które angażują i konwertują. Content marketing to działka, której owoce pomaga zbierać firmom z różnych sektorów rynku. Pisze o tym, jak pisać w prostych słowach.


Zróbmy razem
coś fajnego
X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie