B2B Landing Page

[ + Szablon ]

Droga do sprzedaży w przypadku klientów biznesowych jest dłuższa od standardowych konsumentów B2C. Znam ten ból.

Pokażę Ci jak poprowadzić użytkownika B2B prosto do swojej firmy i bez czego strona docelowa nie przeżyje na rynku B2B.

Przejdźmy od razu do konkretów.

B2B landing page - Owocni

OWOCNY HIT!

Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.

Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Krzysztof Gilowski
Head of marketing

> landing page > b2b

Streszczenie:

Landing Page przekonuje klientów do działania średnio 2-10 razy skuteczniej niż standardowa strona internetowa. Ty też jesteś w stanie osiągnąć takie wyniki. Jeśli tylko przestaniesz wierzyć w bzdury i poznasz sprawdzony przepis na B2B Landing Page.

Czym jest B2B Landing Page?

B2B LANDING PAGE (strona docelowa, strona lądowania) to pojedyncza, samodzielna strona internetowa. Nie ma na niej żadnych zakładek. Zazwyczaj nie posiada nawet nawigacji.

Jest tworzona specjalnie na potrzeby kampanii marketingowej lub reklamowej.

Landing Pages skupiają się w 100% na jednym, konkretnym celu - konwersji. W sektorze B2B (Business-to-Business) tym celem jest głównie przechwytywanie informacji o potencjalnych klientach.

Mając listę kontaktów, możesz przekazać ją do działu sprzedaży i tam dopinać transakcje.

Natomiast jeśli masz małą firmę bez takiego działu, możesz za pomocą np. e-mail marketingu dalej przekonywać klienta do swojej oferty.

Zastosowanie B2B Landing Page

Firmy B2B tworzą strony docelowe z wielu powodów. Landing Page przyda Ci się szczególnie kiedy:

Organizujesz wydarzenie

1

Zapewniasz swoim odbiorcom konsultacje

3

Prowadzisz internetowe kampanie reklamowe

5

Zapraszasz potencjalnych klientów na spotkania biznesowe

2

Oferujesz darmowe materiały do pobrania w zamian za adres e-mail

4

Chcesz pozyskiwać klientów B2B z wyszukiwarki

6

Korzyści z B2B Landing Pages

Odwiedzający opuszczają strony już po 10-20 sekundach. Dlatego, że w tym czasie nie są w stanie znaleźć dla siebie niczego wartościowego.

Mocą stron docelowych jest ich całkowite skupienie na jednym temacie i konkretnej akcji, do której mają skłonić użytkownika.

Klient lądując na dobrze dopasowanym do siebie Landing Page już w pierwszych sekundach ma poczucie, że ta strona jest dla niego.

Standardowa strona główna w witrynie ma na tym polu dużą mniejszą skuteczność.
Z natury ma dawać panoramę całej oferty Twojej firmy.

Dlatego, jeżeli chcesz szybciej powiększać listę potencjalnych klientów biznesowych, zacznij tworzyć B2B Landing Pages.

Budowa B2B Landing Page

Elementy składowe B2B Landing Pages

1. Logo marki

2. Chwytliwy nagłówek

3. Korzyści skorzystania z oferty

4. Silne wezwanie do działania CTA

5. Esencjonalny, mocny opis oferty

6. Dowód społeczny

7. Ostateczny argument zamykający z CTA

B2B Landing Pages są zbudowane z takich samych elementów jak każda inna, dobra, strona docelowa. Różnica tkwi w tym, w jaki sposób je stworzysz. Jak dostosujesz je do klienta biznesowego.

3 najczęstsze błędy

Błędne przekonania prowadzą do złych decyzji biznesowych. Rozprawimy się z nimi.


Błąd 1. Wiele różnych przycisków CTA na stronie

Elementy Landing Page

Każdy Landing Page potrzebuje celu. JEDNEGO celu. A przycisk Call to Action (CTA) jest bezpośrednią drogą do jego osiągnięcia.

Przycisk powinien więc być duży, pogrubiony i łatwy do znalezienia. Prosta, zrozumiała treść i kolor kontrastujący z resztą strony to jego podstawowe elementy składowe. Ma się wyróżniać.

Cele konwersji na stronie docelowej

W przypadku stron docelowych WIĘCEJ znaczy GORZEJ.

Landing Page z jedną ofertą może osiągnąć o 266% większą konwersję niż strona docelowa z kilkoma różnymi propozycjami.

Wybierz jedno działanie, jakiego oczekujesz od odwiedzających i umieść je w swoim CTA.

Jeden, dwa przyciski na całej stronie wystarczą. Pamiętaj, żeby wszystkie dotyczyły tej samej akcji.

Jeden CTA umieść w górnej części swojej strony (above the fold). Drugi będzie na dole, przy ostatecznym argumencie, który jest zwieńczeniem Twojego Landing Page.

Błąd 2. Jeden Landing Page dla wszystkich

Im strona docelowa wierniej odpowiada na potrzeby odbiorców, tym jest skuteczniejsza.

Potwierdzają to dane.

55%

Zwiększenie ilości Landing Pages z 10 do 15 dostarcza o 55% większą liczbę leadów (kontaktów do potencjalnych klientów)

Jeżeli strona docelowa jest dla każdego, to jest do niczego.

Twoi potencjalni klienci są na różnych etapach podejmowania decyzji zakupowej.

Grupa ludzi, do których kierujesz ofertę, jest bardziej złożona niż mogłoby się wydawać. Musisz brać to pod uwagę wypełniając Landing Page treściami.Powiedzmy, że tworzysz oprogramowanie do pracy zespołowej dla firm.

Czego innego od Twojego produktu wymaga team leader (przywódca zespołu) w niewielkiej spółce, a zupełnie inne wymagania ma specjalista do spraw marketingu w dużej korporacji.

Błąd 3. Skupienie na własnej marce, a nie na firmie klienta

Pamiętaj, że potencjalni klienci nie interesują się Twoją firmą tylko dlatego, że istnieje. Chcą wiedzieć, jak możesz im pomóc i dlaczego powinni z Tobą współpracować.Jeśli uda Ci się to przekazać w prosty i zrozumiały sposób, zdecydowana większość
z nich będzie chciała dowiedzieć się więcej.

Ostatecznie chodzi o to, aby Twoi klienci poczuli, że strona jest o nich.

Pokaż wyraźnie, że Twoja firma jest świadoma problemów, z jakimi borykają się jej potencjalni klienci. Udowodnij, że wiesz, jak sobie z nimi poradzić.

Dobre praktyki

B2B Landing Page, który jest w stanie przekonać klienta biznesowego odpowiada na jego potrzeby w odpowiednim miejscu i czasie.

Poprzez dostosowanie strony do użytkownika, masz większe szanse na uzyskanie pożądanego rezultatu.

To świetny sposób, aby odwiedzający skupił się na tym, co chcesz, żeby zobaczył. Pokażemy Ci jak to zrobić.

Łatwe Call to Action

To, o co prosisz odwiedzających na B2B Landing Pages ma kolosalne znaczenie.

Jeżeli użytkownik nigdy wcześniej nie słyszał o Twojej marce, proszenie go od razu o złożenie zamówienia może być słabym pomysłem.

Zaproponowanie niezobowiązującej oferty prawdopodobnie zda egzamin.

Zestawienie silnego i słabego nagłówka na stronie

Wezwanie do takiego działania nie budzi oporów w Twoim potencjalnym kliencie. Daje mu szansę, żeby poznać Twoją markę bliżej, zanim zacznie z Tobą współpracować.

Za to jeśli tworzysz kampanię reklamową skierowaną do osób, które znają Twoją firmę lub już kiedyś skorzystali z jej oferty, Twoje CTA może mocniej zbliżyć się do sprzedaży.

Aby kolejny krok był dla odbiorców łatwy, przycisk CTA powinien być jak najbardziej dostępny.

Nie łudź się, że użytkownik będzie polował na przycisk, albo domyślał się, o co właściwie go prosisz.

Im łatwiejsza i bardziej zrozumiała akcja (konwersja), tym większa szansa, że zostanie zrealizowana.

Prosta budowa strony

Unikaj rozpraszania uwagi odbiorców. Jeśli zależy Ci na tym, aby odwiedzający kliknął CTA, nie zabieraj mu uwagi niczym innym.

Pozbądź się menu nawigacyjnego z Landing Page. Taki zabieg może zwiększyć skuteczność strony docelowej o 100%.

Łatwiej skupić uwagę na jednej rzeczy. Spraw, żeby kliknięcie przycisku było częścią prostego procesu. Pamiętaj, że Landing Page ma tylko jeden cel.

Mocny copywriting

Treść nagłówków jest szalenie ważna. Ale w pojedynkę nie zrobi Twojej sprzedaży. Wszystkie słowa, jakie umieszczasz na B2B Landing Pages muszą trafiać w punkt.

Kiedy już wzbudzisz zainteresowanie czytelnika porywającym tytułem, nie zawiedź go resztą strony.

Trzeba być przy tym rzeczowym. Jeśli użytkownik nie może łatwo znaleźć tego, czego szuka, prawdopodobnie opuści stronę.

Zbyt wiele informacji będzie rozpraszać odwiedzającego i zmniejszy prawdopodobieństwo, że podejmie on pożądaną akcję.

Próbujesz zainspirować użytkowników do działania. Pamiętaj, żeby im zakomunikować, dlaczego.

Określ dokładnie swoją unikalną propozycję wartości (UVP).

Dlaczego ktoś miałby złożyć zamówienie w Twojej firmie, a nie u konkurencji? Co wyjątkowego oferujesz? Czemu Twój docelowy odbiorca nie będzie mógł się oprzeć?

Jesteśmy przyzwyczajeni do opisywania cech i funkcji. Jesteśmy w tym mistrzami! Ale to już nie działa tak dobrze jak kiedyś. Teraz trzeba wzbogacić te opisy KORZYŚCIAMI.

Co dana cecha lub funkcjonalność oznacza dla odbiorcy? Jak może ułatwić jego życie? W jaki sposób usprawnia jego biznes?

Niektóre korzyści i funkcje mają silniejszą siłę przekonywania od innych. Podkreślaj te najlepsze.

Nie rezygnuj z opisywania cech. Zdarza się, że one działają lepiej niż korzyści. Znajdź balans.

Wyrazisty projekt

Nikt nie czyta w Internecie ściany tekstu. Już od bardzo dawna.

Używaj obrazów wysokiej jakości. Ludzie są stworzeniami wizualnymi, więc używanie pięknych obrazów jest świetnym sposobem na uczynienie Twojej strony docelowej bardziej atrakcyjną wizualnie.

U nas wygląda to tak.

Przykład dobrego CTA na Landing Page Owocnych

Używaj przejrzyście czystego projektu. Zagracony Landing Page design będzie służył jedynie do odwrócenia uwagi odwiedzających od Twojego CTA.

Wykorzystaj białą przestrzeń na swoją korzyść. Whitespace, czyli przestrzeń negatywna, to obszar na Twojej stronie, który jest wolny od jakiejkolwiek treści i elementów wizualnych.

Zastosowanie większej ilości białych przestrzeni może sprawić, że strona będzie bardziej atrakcyjna wizualnie i pomoże skupić uwagę odwiedzających na tym, co ważne.

Budowa zaufania

Daj gwarancję lub w inny sposób zmniejsz ryzyko, które czuje odbiorca.

My dajemy gwarancję.

Jeżeli nasza gwarancja Cię przekonuje, jesteśmy tu, aby zaprojektować dla Ciebie stronę, która pomoże Twojemu biznesowi rosnąć.

Oczywiście, że Ty nie musisz tego robić. Jest wiele innych sposobów, żeby udowodnić, że Twoja firma jest WIARYGODNA i godna zaufania.

Oto kolejna możliwość.

Dowód społeczny na stronie docelowej B2B

Inspiracje na mocny dowód społeczny

  • liczba obsłużonych klientów;
  • ich loga umieszczone na stronie;
  • opinie i rekomendacje;
  • oceny gwiazdkowe;
  • lata doświadczenia w branży;
  • ilość zrealizowanych projektów;
  • realizacje i case studies;
  • certyfikaty;
  • nagrody i wyróżnienia;
  • wzmianka w mediach;
  • członkostwo w branżowych grupach.

Dobre źródło ruchu

Oprócz samego Landing Page musisz zadbać jeszcze o jakość ruchu, który na niego kierujesz.

Słaby ruch jest równoznaczny ze słabymi wynikami biznesowymi.

Landing Page i miejsce, z którego kierujesz na niego ludzi to drużyna. Żaden z nich samodzielnie nie zapracuje na Twoje zyski.

Pamiętaj o intencji, jaką mają Twoi odwiedzający. Dostosuj do niej swoją stronę docelową i nie wymagaj zbyt dużo. Szczególnie na początku drogi.

Jeśli odbiorcy trafiają na Twój landing szukając w wyszukiwarce takich usług i produktów jak Twoje - są blisko sprzedaży.

Kiedy Twoja reklama wyświetla się im przy okazji przeglądania innych stron, mają znacznie słabszą intencję zakupową. Potrzebują więc innego CTA (Call to Action), żeby zostać z Tobą na dłużej.

Przykłady dobrych B2B Landing Pages

Zobaczmy, jakie landingi tworzą inne firmy. Wybraliśmy te, na których można się wzorować. Niektóre elementy ich stron są mistrzowskie.

GTL.SA

Ta marka zdecydowanie wie, na czym polega język korzyści. Oferuje “najkorzystniejsze warunki pożyczki pozabankowej”. Tego pragnie jej klient. Aż się prosi, żeby to hasło znalazło się jeszcze wyżej na stronie.

Przykładowe dowody społeczne na stronach docelowych B2B

Atuty:

  • Brak paska nawigacji;
  • Formularz kontaktowy jest od razu widoczny;
  • Atrakcyjne CTA, które odnosi się do celu odbiorcy - “Chcę ofertę pożyczki”;
  • Wyróżniony dowód społeczny - “25 lat na rynku” i opinie klientów;
  • Bez konieczności przewijania strony widzimy unikalną propozycję wartości - “Udzielimy Ci pożyczki nawet jeśli masz niekorzystną sytuację w BIK, BIG lub KRD”;
  • Przedstawienie korzyści, które odczuje klient - "Nasza pożyczka pomoże Ci wyjść z niekorzystnej sytuacji finansowej, spłacić bieżące zaległości w ZUS, US czy u komornika";
  • Intuicyjny opis szczegółów oferty, wyróżniony za pomocą białej przestrzeni;
  • Jasne przedstawienie tego, co będzie się działo po tym, jak użytkownik zrealizuje CTA.

Optymalizacja:

  • Warto byłoby zmniejszyć ilość pól formularza do minimum lub przekształcić go w formularz wieloetapowy.

IMKER

Tu mamy przykład wyjątku od reguły. Nie zaleca się używania nawigacji na stronach docelowych, ale w przypadku długich landingów może być konieczna.

Umożliwia czytelnikom szybkie odnalezienie, tego, po co przyszli. Ważne, żeby odsyłała do poszczególnych sekcji Landing Page, a nie na zewnątrz (do innych stron).

B2B Landing Page marki GTL.SA

Atuty:

  • Nawigacja ułatwiająca poruszanie się po landingu;
  • Minimalistyczny design;
  • Dowód społeczny - “471+ założonych systemów; 1 mln + zrealizowanych zamówień; 169 mln + wartość transakcji” i opinie klientów;
  • Bardzo dobre połączenie funkcjonalności z korzyściami, jakie poczuje klient - “Stworzyliśmy krótką i intuicyjną ścieżkę zakupową, dzięki czemu więcej klientów z powodzeniem finalizuje zamówienie”;
  • Wyszczególnienie różnych grup potencjalnych klientów i zwracanie się bezpośrednio do nich.

Optymalizacja:

  • Aktualizacje, Centrum Pomocy i Status przenoszą użytkownika na inne strony;
  • Blog i zapis na newsletter mogą rozpraszać i niepotrzebnie odciągać uwagę czytelnika od głównej akcji;
  • Zbyt dużo różnych opcji do wyboru - użytkownik może założyć sklep, skontaktować się z firmą, przejść na blog albo odwiedzić firmowe media społecznościowe.

ING

ING to znana marka, która już zdążyła wyrobić sobie renomę na rynku bankowym. Postawiła więc na BARDZO minimalistyczny B2B Landing Page.

Niewiele firm mogłoby sobie na to pozwolić.

B2B Landing Page IMKER

Atuty:

  • Krótki i przejrzysty landing;
  • Brak paska nawigacji;
  • Zdjęcie nawiązuje do grupy docelowej (firm) i nagłówka - “Za 0 zł dla tych, którzy mają głowę do biznesu”;
  • Dowód społeczny w postaci zwycięstwa w rankingu;
  • Przedstawienie tego, co będzie się działo po wykonaniu CTA w 3 prostych krokach;
  • Prezentacja możliwości, które otworzą się przed użytkownikiem, kiedy wykona CTA - “To też się przyda Twojej firmie”.

Optymalizacja:

  • Warto byłoby dodać opinie klientów;
  • Tak mała ilość treści i niedostateczne opisanie oferty może nie być dla klientów wystarczająca, aby wykonać akcję - założyć konto.

Owocni

W naszym B2B Landing Page jest dużo animacji, więc na pewno nie można go nazwać prostym. Jednak balans kolorystyczny, przejrzystość
i dopasowanie do treści sprawia, że nie rozprasza. Wręcz przeciwnie. Tutaj możesz go podejrzeć.

Atuty:

  • Animowany design, który walczy o uwagę czytelnika w każdej sekundzie;
  • Wideo obrazujące efekty, jakich może spodziewać się klient;
  • Nagłówek odwołujący się do potrzeby odbiorcy. Zależy mu na dobrej stronie;
  • Połączenie cech oferty z korzyściami;
  • Śmiałe (wykonalne) obietnice - “Chcesz podwoić liczbę klientów z takiej samej ilości odwiedzin strony”;
  • Przekonująca gwarancja;
  • Dowód społeczny w postaci opinii klientów;
  • Zapewniamy bonus - projekt UX.
  • Rozprawiamy się z wątpliwościami w sekcji z pytaniami- "Wszystkie odpowiedzi brzmią - tak";
  • Pokazujemy przykładowe realizacje, które są gwarancją naszej wiarygodności i umiejętności;
  • Zachęcamy do odebrania niezobowiązującej oferty w CTA.

Optymalizacja:

Wypróbowaliśmy tę stronę i kompletnie ją zoptymalizowaliśmy.

Podsumowując...

Potencjał B2B Landing Page jest ogromny. Świadomy przedsiębiorca jest w stanie z niego dużo wycisnąć.

Wprowadzając w życie dobre praktyki i unikając popularnych błędów już będziesz o krok przed dużą częścią swojej konkurencji.

Jeśli chcesz ich zostawić daleko za sobą, napisz do nas. Stworzymy dla Ciebie landing, która sprosta temu wyzwaniu.

Rozdział 1:
Fundamenty skutecznych stron w biznesie
Odkryj, jak landingi mogą zrewolucjonizować Twoje działania marketingowe szybciej niż myślisz. Dowiedz się, jak to działa!
Rozdział 2:
Tworzenie skutecznej Landing Page
Sprawdź, jak powstaje doskonały landing page. Taki, któremu klientom ciężko się oprzeć.
Rozdział 3:
Kluczowe elementy skutecznych Landing Page
Dowiedz się, jakich elementów nie może zabraknąć na landingu, jeśli myślisz poważnie o przekuwaniu kliknięć w sprzedaż.
Rozdział 4:
Cele i rodzaje Landing Page
Zrozum jak żonglować różnymi rodzajami stron docelowych, aby Twoja firma prosperowała jak nigdy dotąd.
Rozdział 5:
Optymalizowanie Landing Page
Są skuteczne landingi i takie, które rozbijają bank. Odkryj wskazówki, które odblokowują konwersje.
Rozdział 6:
Landingi na czasie
Dopasuj swoją stronę docelową do zmieniających się wymagań klientów. Sprawdź, co działa na nich teraz.

Owocni eksperci cytowani są przez:

Zamów bezpłatne
badanie strony, by
otrzymać porady
od ekspertów

Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.

4.98 / 5