Copywriting - teksty
Uczta dla oczu i wyobraźni
Branding - Marka i logo
Światowe symbole perfekcji
Design - Projektowanie i DTP
Jak poprawia się doskonałe?
Wskazówki ekspertów
Blog, biblioteczka, odpowiedzi.
Nasze
usługi:

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Splash Page

Możesz zdobywać potencjalnych klientów, zanim w ogóle wyświetlisz im swoją stronę internetową.


Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę

Spis treści:

Zrobisz to dzięki krótkiej stronie typu Splash Page.

Dowiedz się:

1. Jak zbudowane są mistrzowskie strony powitalne.

2. Kiedy i jak z nich korzystać, żeby pomagały osiągać cele biznesowe.

3. Na jakie słabe punkty Splash Page musisz uważać.

Popraw to na stronie firmy i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów

Zamów bezpłatne badanie strony i otrzymaj praktyczne wskazówki.


Ze Splash Page zaczniesz witać użytkowników jeszcze zanim im pokażesz swoją firmową stronę. To Twoja szansa na przekazanie im najważniejszego komunikatu w chwili, kiedy masz ich 100% uwagi.

Podpowiemy Ci gdzie i jak wykorzystać moc stron powitalnych w swoim biznesie.

Czym jest Splash Page?

Splash Page to ekran powitalny, który pojawia się przy pierwszej wizycie na Twojej stronie firmowej.

Wita odwiedzających komunikatem przed wyświetleniem im właściwej strony. Tej, po którą do Ciebie przyszli.

Wizualizacja Splash Page

Prawdopodobnie zapaliła Ci się w tym momencie czerwona lampka. Oby!

Po co “hamować” potencjalnych klientów? Przecież odpowiadanie na ich potrzeby to główne zadanie marketingu! Jednak świadomi przedsiębiorcy idą o krok dalej.

Dobrze zaprojektowane i przemyślane Splash Pages angażują użytkowników. Dają im przedsmak tego, czego mogą się spodziewać po stronie.

A Tobie ofiarują szansę na zdobycie potencjalnego klienta jeszcze zanim zapozna się z Twoją stroną.

Zróbmy razem chwytliwy Splash Page i stronę, która dalej pokieruje klientów prosto do złożenia zamówienia w Twojej firmie. Zajrzyj do naszej oferty owocnych stron internetowych.

Splash Page a Landing Page

Splash Page to nie to samo co Landing Page.

Splash PageLanding Page
  • To strona wprowadzająca, którą odwiedzający napotyka przed wejściem na stronę internetową.

  • Posiada link wyjściowy, kierujący użytkowników na Twoją stronę firmową.

  • Jest bardzo krótka. 
  • To samodzielna strona docelowa.

  • Nie ma żadnych linków wyjściowych ani nawigacji.

  • Jej długość zależy od tego, ilu informacji potrzebuje użytkownik, żeby wykonać akcję, na której Ci zależy (np. do złożenia zamówienia).

Splash Page nie jest też okienkiem pop-up.

Pop-upy mogą wyświetlać się odwiedzającym w różnych momentach ich poruszania się po stronie. A Splash Page zawsze pojawia się przed wejściem na stronę firmową.

Zastosowanie Splash Pages

Możesz dostosować te strony do swoich klientów i własnej branży. To, czemu będą służyły w Twojej firmie zależy tylko od Ciebie. 

Jednego możesz być pewien. Każdy odwiedzający zwróci uwagę na Twój przekaz umieszczony na stronie powitalnej.

Używaj Splash Page do:

1. Promowania nowych produktów i usług.

2. Kierowania odbiorców do najważniejszych stron w swojej witrynie.

3. Weryfikacji wieku.

4. Zapisu do newslettera.

5. Informowania o promocjach i zniżkach.

6. Oferowania darmowych materiałów do pobrania w zamian za e-mail.

7. Segregacji użytkowników przed wejściem na stronę, aby wyświetlić im odpowiednie dla nich treści. 

Atuty i słabe punkty Splash Page

Splash Pages to krótkie strony. Mieszczą w sobie niewiele treści. Same konkrety. Bardzo szybko się ładują, a użytkownicy to lubią.

Możesz wykorzystać te strony, żeby zrobić znakomite pierwsze wrażenie. Pokazać na nich swoje najlepsze realizacje. Same diamenty.

Splash Pages zmuszają użytkownika do zwrócenia uwagi na Twoją markę lub produkt. Nie da się ich przeoczyć. Zwiększają więc szanse na to, że ludzie zapamiętają Twoją witrynę.

Ważne jednak, żeby te wspomnienia były miłe.

Słaba Splash Page jest natrętna i irytująca dla użytkowników, którzy po prostu chcą dostać się do treści Twojej witryny.

Niektórzy odwiedzający po trafieniu na przeciętną Splash Page mogą natychmiast wyjść i nigdy nie wrócić na Twoją stronę.­­

Istnieje jeszcze jedno ryzyko. Tym razem ze strony wyszukiwarki Google. Wiesz, że to ona decyduje co i w jakiej kolejności pokazać swoim internautom w wynikach wyszukiwania.

A im wyżej Google pokazuje stronę użytkownikowi, tym większa szansa, że ten na nią zajrzy. Gra toczy się więc o ogromną stawkę!

Aby wyszukiwarki mogły wyświetlać Twoją witrynę w swoich wynikach wyszukiwania, muszą mieć dostęp do jej zawartości. Jeśli ukryjesz swoją witrynę za Splash Page, Google może nie być w stanie jej indeksować.

Ale spokojnie, wcale nie musi tak być. Z dobrym specjalistą jesteś w stanie tego uniknąć. 

Elementy Splash Page

Wygląd Splash Page zależy głównie od celu, jaki ma realizować.

Można jednak dostrzec elementy wspólne dobrych stron powitalnych. Są to:

1. Angażujący nagłówek.

2. Krótka treść.

3. Grafika.

4. Call to action (CTA).

5. Przycisk wyjścia.

6. Link wyjściowy. 

Budowa Splash Pages

Pamiętaj, że Splash Page to często pierwszy kontakt użytkownika
z Twoją marką.

Nie wymagaj od niego na tym etapie zakupów za 2 000 zł. O to możesz walczyć już na swojej stronie firmowej. Tam masz do tego odpowiednio dużo przestrzeni.

Splash Page to miejsce na dużą nagrodę w zamian za działanie, które wywołuje mało oporu.

Odwiedzający prędzej poda nieznajomej marce swój e-mail (pod warunkiem, że dostanie za to coś naprawdę cennego) niż zrobi zakupy za 1 000 zł. Pamiętaj o tym tworząc swoją stronę powitalną. 

Angażujący nagłówek i krótka, rzeczowa treść

Splash Page powinna być krótka i zwięzła. Z jasnym wyjaśnieniem, czego odwiedzający mogą się spodziewać na Twojej stronie.

Jeśli strona powitalna nie oferuje czegoś unikalnego, czego nie można znaleźć na stronie głównej lub w innym miejscu witryny, może nie być w ogóle potrzebna.

Grafika

Nie zawsze będziesz potrzebował wsparcia wizualnego na swojej Splash Page.

Ale jeśli promujesz ofertę, zachęcasz do udziału w wydarzeniu lub pobrania darmowego materiału, dorzuć do strony powitalnej wciągającą wizualizację. 

Dodasz w ten sposób kontekst do tego, co oferujesz i wciągniesz użytkownika do działania.

Świetnie sprawdzają się w tym miejscu fotografie produktowe, animacje, wideo
i obrazy w tle.

Przykład Splash Page portalu Quora

Call to action (CTA)

Wezwanie do działania i przycisk CTA to duże ułatwienie dla odwiedzających.

Klienci szybko orientują się, co dla nich masz i co muszą zrobić, żeby to dostać. W ten sposób, już po chwili, mogą dotrzeć na stronę, do której zmierzali.

Przykład Splash Page Strefy Kursów

Nie zawsze potrzebujesz atrakcyjnego CTA na Splash Page.

Przykład Splash Page firmy Stradivarius

Jeśli pytasz tylko o wiek lub wersję językową najlepszą dla użytkownika, porywające wezwanie do działania jest zbędne.

Przykład Splash Page marki Ballantines

Przycisk i link wyjściowy

Umożliwiaj odwiedzającym łatwe i szybkie opuszczenie Splash Page.

Chyba, że treści jakie publikujesz nie są przeznaczone dla każdego, np. prowadzisz internetowy sklep z alkoholem.

Jeżeli nie musisz ograniczać dostępu do swojej strony, nie rób tego.

Zmuszając zamiast dawać wybór sprawiasz, że część ludzi opuści stronę bez podjęcia żadnego działania.

Nawet jeśli na Splash Page nie osiągniesz swojego celu, możesz zawalczyć o klienta na swojej stronie. Nie trać tej szansy przez utrudnianie im życia.

Cechy dobrych stron powitalnych

Myśląc o stworzeniu Splash Page, która faktycznie przełoży się na zyski biznesowe, trzeba zadbać, aby była:

1. Szybka. Powinna ładować się w ciągu 1-2 sekund.

2. Dostosowana do urządzeń mobilnych. 57% ruchu na stronach internetowych pochodzi od użytkowników mobilnych. Warto zadbać o ich wrażenia.

3. Przyjazna dla robotów Google. W ten sposób dbasz, by łatwo było znaleźć Twoją firmę za pośrednictwem wyszukiwarki Google.

Splash Pages, wykorzystywane z głową, mogą zapewnić Ci stały dopływ potencjalnych klientów. Dostarczą Ci też danych preferencjach Twoich odbiorców.

Wystarczy, że stworzysz Splash Pages tak, by pozytywnie zaskakiwały, a nie irytowały. Robimy to na co dzień, więc jeśli potrzebujesz wsparcia, napisz do nas.


Autor:
Anna Kloz
Content Writer

Masz dość tracenia uwagi swoich klientów w dzisiejszym szybkim cyfrowym świecie? Anna jest tutaj, aby uratować dzień! Łączy dwie moce: psychologię i copywriting. Używa słów, które angażują i konwertują. Content marketing to działka, której owoce pomaga zbierać firmom z różnych sektorów rynku. Pisze o tym, jak pisać w prostych słowach. 


Zróbmy razem
coś fajnego
X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie