Viral content

Przepis na imponujące zasięgi

To poradnik dla przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć rozpoznawalność swojej marki i zasięgi w sieci.

Poznaj skuteczne sposoby, które zamienią treści, które tworzysz w viral i pomogą Ci dotrzeć do nowych klientów!

Zaczynajmy.

Viral content - Owocni

OWOCNY HIT!

Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.

Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Anna Kloz
Copywriter

> content marketing > viral content

Streszczenie:

Treść viralowa odpowiada za zwiększenie świadomości marki, a co za tym idzie – dostęp do nowych klientów. Dzięki niej możesz zwiększyć ruch na swojej stronie. Jednak w praktyce zaledwie 0,1–1,3% treści staje się viralem. Podpowiem Ci co zrobić, aby znaleźć się w tej wąskiej grupie.

Spędzamy w sieci dziennie średnio 6 godzin i 42 minuty.

Co ciekawe, 58,1% z nas spędza ten czas na poszukiwaniu informacji o produktach i markach. A 33,2% odbiorców wideo każdego tygodnia ogląda treści komediowe, memy i virale.

Czym są treści viralowe?

Treść viralowa (inaczej nazywana wirusową lub viral contentem) to materiał, który eksploduje popularnością i dociera do szerokiego grona odbiorców.

Dzieje się tak dzięki udostępnieniom na portalach społecznościowych, innych stronach, w wiadomościach e-mail i pojawianiu się w wynikach wyszukiwania.

Viral przypomina nieco plotkę. Bardzo szybko się roznosi i jest przekazywany wielu osobom.

Co jednak je różni?

Dobra treść viralowa zawsze przedstawia prawdziwe informacje.

Viral content przyjmuje różne formy. Może być krótkim filmikiem, tweetem albo wyczerpującym temat poradnikiem.

Treści stają się popularne dzięki udostępnieniom i reakcjom odbiorców.

O czym pisać, aby użytkownicy nie mogli się oprzeć przed udostępnieniem?

Real Time Marketing, czyli działania marketingowe oparte na bieżących wydarzeniach, może być bardzo pomocny. To doskonały sposób na viral content.

Jeśli szybko zareagujesz na to, co dzieje się w sieci, masz ogromne szanse, że Twoje treści powędrują w świat.

Pamiętaj jednak, by Twoja reakcja była dostosowana do wizerunku Twojej marki, prezentowanych wartości oraz odbiorców.

W przypadku RTM najważniejszy jest czas publikacji i jakość treści – w zalewie postów o podobnej tematyce musisz wyróżnić się wartością przekazu.

Przykładowo pomysłów na prezenty z okazji świąt jest bardzo wiele. Żeby się wyróżnić trzeba czegoś niebanalnego.

Na pewno pamiętasz świąteczne wideo Allegro z 2016 roku, gdzie dziadek rozpoczyna naukę angielskiego z zamówionymi na Allegro materiałami, aby móc porozmawiać ze swoją wnuczką, mieszkającą za granicą.

Poza RTM są też inne tematy, które interesują odbiorców.

Jak sprawdzić, które to?

Na przykład przy pomocy Google Trends.

Jesteś ekspertem w branży? Doskonale czujesz się w danym temacie? Wpisz go w wyszukiwarkę Google Trends i sprawdź wyniki.

Jeśli widzisz, że zainteresowanie rośnie – to doskonały czas na to, by opublikować przygotowane treści.

Schemat treści viralowej

Tworząc posty, skupiaj się w miarę możliwości na tych ich rodzajach, które są chętnie udostępniane.

Według Backlinko są to posty z listą, posty „dlaczego…” czy posty „co…”.

Przedstawienie popularności hasła w Google Trends

Przykładowe artykuły, które możesz stworzyć:

1. Ranking najlepszych zup na świecie

2. Lista najbogatszych Polaków

3. Dlaczego warto inwestować w copywriting?

4. Dlaczego witaminy są tak ważne dla naszego zdrowia?

5. Co sadzić obok pomidorów?

6. Co sprzedawać w Internecie?

6 kroków do treści viralowej

Tworzenie treści, które rozprzestrzeniają się w sieci jak ogień, nie jest łatwe, ale można to zrobić!

Jak?

Opierając się na wynikach analiz przeprowadzanych przez światowe marki, które podbijają internet.

1. Stwórz przyciągający tytuł

Jak długi powinien być tytuł? Dane nie są jednoznaczne.

Tytuł składający się z 14–17 słów generuje o 76,7% więcej udostępnień niż krótsze wersje.

Jeżeli zależy Ci na tytule dostosowanym do wyszukiwarki – nie powinien mieć on więcej niż 70 znaków ze spacjami. Wówczas w wynikach wyszukiwania znajdzie się w całości.

Rodzaje postów udostępniane najchętniej

Jeśli ma to sens, umieść w tytule liczby.Takie nagłówki są klikane chętniej o 36%.

Zgodnie z danymi z raportu BuzzSumo najlepiej umieścić w tytule liczbę 10 lub liczbę nieparzystą.

Wybierz więc tytuł 10 najlepszych sałatek na grilla, zamiast 12 najlepszych sałatek na grilla; 7 sprawdzonych sposobów na muszki owocówki, zamiast 8 sprawdzonych sposobów na muszki owocówki.

Według Hubspot i Outbrain odbiorcy chętnie klikają w nagłówki:

- z wyjaśnieniem w nawiasie,

- ze słowem „zdjęcie”,

- ze słowem „kto”.

Tytuł SEO w wynikach wyszukiwania

Jak wykorzystać to w praktyce?

Może się okazać, że w Twoim biznesie sprawdzą się takie tytuły:

1. Przewodnik dla diabetyków (Skuteczne metody leczenia w 2023 roku)

2. Jak wygląda cera po stosowaniu retinolu? Sprawdź zdjęcia!

3. Kto powinien obawiać się kontroli urzędu skarbowego?

Nagłówki są szalenie ważne, jednak reszta treści musi dotrzymywać im kroku. Potrzebujesz wsparcia przy ich tworzeniu? Napisz do nas i skorzystaj z pomocy doświadczonych copywriterów!

2. Wstępem zachęć do przeczytania całości

Użytkownicy jedynie przeglądają artykuły – nie czytają tekstu. Nie od razu. Dlatego tak ważne jest przyciągnięcie odbiorcy już od pierwszych zdań!

Jedynie jeśli uzna on, że warto zapoznać się z całością, zacznie się wczytywać w artykuł.

We wstępie musisz zawrzeć esencję całej treści. Najważniejsze, przyciągające informacje, konkretne oraz w pełni obiektywne.

Wykres wskazujący procent kliknięć nagłówków zawierających wskazane elementy

Sprawdź, jak wygląda to u nas.

Wykres dotyczący najchętniej czytanych artykułów

Pustosłowie i nic nie wnoszące wstępy zabijają zaangażowanie użytkowników.

3. Przygotuj grafiki

Jeśli chcesz stworzyć viral content, musisz go uatrakcyjnić. W przypadku artykułów czy postów na social media niezbędne są grafiki i infografiki.

Przykład leadu na stronie owocni.pl

Przekaż najważniejsze informacje w graficznej formie. Kolory przyciągają wzrok, a dodatkowo ułatwiają przyswojenie treści.

Wielu odbiorców skanuje tekst. Takie skondensowanie najważniejszych informacji może zwiększyć szansę na zatrzymanie się na nich na dłużej.

Poza tym treści wizualne są chętnie udostępniane w mediach społecznościowych, a stamtąd droga do większej ilości udostępnień i viralu jest już prostsza.

Treści z przynajmniej jednym obrazkiem generują o 94% więcej wyświetleń w mediach społecznościowych!

Do tekstu musisz wybrać również grafikę wyróżniającą.

Odbiorcy chętniej konsumują treści wizualne.

Tweety zawierające grafikę mają 94% więcej szans na udostępnianie dalej. Posty na Facebooku ze zdjęciami generują 53% więcej polubień i 104% więcej komentarzy.

Obraz wyróżniający może być grafiką lub zdjęciem. Wybierz go jako główną grafikę, która wizualnie przedstawi tekst.

To ważne, aby była przyciągająca i dobrze dopasowana do tematyki – będzie się wyświetlała przy udostępnieniach w mediach społecznościowych.

Jest więc pierwszym elementem, który może zobaczyć odbiorca, a jak dobrze wiesz – jak Cię widzą, tak Cię udostępniają.

Czytelność tekstu przed i po dodaniu grafik/infografik

4. Nie obawiaj się dłuższych treści

Choć viral content często jest krótki, dłuższe, wyczerpujące treści mogą być skuteczniejsze. Szczególnie jeżeli zależy Ci na przygotowaniu kompleksowego poradnika.

Im dokładniejszy będzie, im więcej informacji będzie zawierał, tym lepiej wyjaśni zagadnienie, a tym samym – zwiększy Twoje szanse na sukces.

Najwyższe pozycje w Google zajmują treści przekraczające długość 2450 słów.

Budowanie świadomości marki musi iść w parze z budowaniem wizerunku eksperta w Twojej branży.

Najlepiej pokazać to, wykazując się dużą i szczegółową wiedzą na temat danego zagadnienia.

Teksty są bardziej użyteczne, jeśli zdania są krótkie, treść jest łatwa do przeskanowania i napisana obiektywnie. Korzystaj z tego tak często, jak to możliwe.

5. Weź pod uwagę rozkład treści na stronie

Według raportu The Importance of Being Seen umiejscowienie elementów i informacji na stronie ma duże znaczenie dla użytkowników.

Najbardziej zwracają oni uwagę na część znajdującą się na samym dole widocznego na pierwszy rzut oka obszaru. Chodzi o ten fragment, który widoczny jest jeszcze przed przewijaniem, zwany Above the Fold.

Udostępnianie z własnym komentarzem - content curation

To oznacza, że góra lub dół strony, gdzie tak często umieszcza się odnośniki do udostępniania, nie są najbardziej zauważalne.

Czym jest above the fold?

6. Skup się na emocjach lub wybierz praktyczność

Twoje treści powinny wywoływać emocje.

Wówczas odbiorca będzie chciał podzielić się treścią z innymi – utożsamiając się z nią, polemizując, a nawet złoszcząc.

Nie chodzi o to, by treść viralowa była kontrowersyjna. Jednak informacje zaskakujące, wzbudzające podziw czy wzruszenie, na pewno pomogą w rozprzestrzenianiu się jej w sieci.

Jeżeli jednak nie możesz stworzyć treści emocjonalnej, spraw, by była jak najbardziej przydatna i praktyczna. Dzięki temu również możesz zapewnić sobie wiele udostępnień.

Świetnym przykładem wirusowych materiałów, których popularność bazuje na emocjach, są świąteczne reklamy Allegro. Materiał z 2021 roku – To, co najważniejsze – zyskał 24 mln wyświetleń!

Jeśli chcesz poznać więcej wskazówek i przykładów tego, jak dobre treści pracują na sukces w biznesie, sprawdź nasz kompletny przewodnik!

Rozdział 1:
Podstawy dobrego content marketingu
Odkryjesz metodę, która raz wdrożona, przyciąga klientów do firmy bez przerwy przez lata.
Rozdział 2:
Strategia skutecznych treści
Poznasz strategie i łatwe do wykonania instrukcje, dzięki którym treści robią dokładnie to, na czym zależy Twojej firmie.
Rozdział 3:
Zasady tworzenia treści, które działają
Kiedy poznasz te techniki tworzenia przekonujących treści, zaczniesz mówić językiem swoich klientów. Nic ich bardziej nie przekona!
Rozdział 4:
Treści multimedialne
Zobaczysz, jak za pomocą treści multimedialnych podkręcić zaangażowanie odbiorców na tyle, żeby stali się zachwyconymi klientami.
Rozdział 5:
Dystrybucja treści
Nauczysz się, jak podsuwać treści odpowiednim ludziom w odpowiednim czasie, żeby chcieli wracać do Twojej firmy po więcej.
Rozdział 6:
Optymalizacja z bliska
Dowiesz się, jak sprawić, aby każdy fragment treści działał na korzyść Twojego biznesu.

Owocni eksperci cytowani są przez:

Zamów bezpłatne
badanie strony, by
otrzymać porady
od ekspertów

Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.

4.98 / 5