Głowisz się jak znaleźć nowych klientów i przekonać ich do zakupu? Poznaj Content marketing. Strategię nowych czasów, która stanowi główny oręż, również w marketingu Owocnych. Jeśli techniki, na których polegałeś dotychczas, już nie działają. Nie udaje się też zamiana osób, które już odwiedzają stronę w dochodowych klientów. To odpowiedzią może być tworzenie zawartości, która przyciąga uwagę klientów i przekonuje ich do działania (zakupów). Dowiedz się jak działa content marketing, i ile możesz dzięki niemu zyskać.
Ten wyczerpujący artykuł, to także część content marketingu...
Content marketing tworzy liczne okazje wzrostu współczynnika konwersji. Lepiej niż jednorazowe podejście do sprzedaży typu „wszystko albo nic”. Z grubsza polega to na tworzeniu i udostępnianiu treści informacyjnych w celu zamiany klientów potencjalnych w klientów, bądź klientów w “stałych klientów”.
Istnieje wiele sposobów, by zyskać dzięki marketingowi zawartości: Blogowanie, filmiki instruktażowe, e-mailowe newslettery, białe księgi, darmowe raporty... jednak ludzie wciąż czują się zdezorientowani całą tą koncepcją.
Zastanawiasz się, jak można podbudować swój biznes za pomocą tekstu? Zaufanie, wiarygodność i autorytet budowane za pomocą “fachowych treści” pokonują opory przed zakupem poprzez dostarczanie wstępnych, podstawowych informacji na temat korzyści danego produktu lub usługi. Firmy, które osiągają największy sukces w sieci, najczęściej przyjmują postawę wykorzystującą duży współczynnik wartościowych treści. Warto pamiętać, że treści rządzą internetem, a konsumenci poszukują informacji, które rozwiązują ich problemy, a nie bezpośrednich zachęt do kupna.
Trzy zasady przełomowego content marketingu.

"Tradycyjny marketing, prowadzi z ludźmi monolog. Content marketing, rozmawia z nimi..."
Zastanawiasz się, jak zdobyć nowych klientów dzięki zawartości stron? Potrzeba czegoś więcej niż stwierdzenie: „treści rządzą!”, by pracować w tym zwodniczym otoczeniu. Musisz skupić się na tych trzech najważniejszych elementach, by zawartość pracowała dla Ciebie, skutecznie.
Daj czytelnikom ciasteczko
Jaki jest najlepszy sposób, by nauczyć szczeniaka siadać na zawołanie? Trzeba dać mu ciasteczko i pogłaskać ilekroć zrobi to, czego od niego oczekujemy. Wystarczająca ilość ciastek i głaskania sprawi, że szczeniak zacznie myśleć, że siadanie na zawołanie to był jego pomysł. Lubi Cię, ufa Ci i siada, gdy mówisz „siad!”, ponieważ to leży w jego interesie. Twoje treści powinny działać w ten sam sposób!
Treści wysokiej jakości nauczą czytelników i słuchaczy, by otwierali Twoje wiadomości. Otrzymują nagrodę za robienie tego, co chcesz by robili. Oznacza to, że wszystko, co piszesz musi albo rozwiązywać problemy, na których zależy Twoim czytelnikom, albo ich bawić. Najlepiej jedno i drugie naraz. Wszystko, co od Ciebie otrzymują powinno sprawiać, że poczują się dobrze. Każda porcja treści to ciasteczko nagradzające Twoją publiczność za konsumpcję.
Jeśli zaczniesz to robić konsekwentnie, Twoje treści staną się dla czytelników atrakcyjnym nawykiem. Gdy zobaczą Twoje imię w skrzynce odbiorcze,, będą wiedzieć, że spodoba im się to, co znajdą po drugiej stronie i klikną.
Na szczęście dla nas, większość ludzi, którzy wypróbowują content marketing tego nie rozumie. Uczą czytelników, by nie zwracali na nich uwagi poprzez tworzenie treści, z których czytelnicy nie czerpią korzyści, publikowanie zbyt wielu nieistotnych bzdur lub poświęcanie zbyt wielkiej uwagi sprzedaży.
Ustaw się, by osiągnąć sukces
Pamiętasz, jak mama mówiła, że trzeba być dobrym przyjacielem by mieć dobrych przyjaciół? Dlatego, jeśli chcesz znaleźć więcej klientów, musisz być kimś, z kim warto robić interesy. (link do poznaj nas) Tak, chodzi tu o autorytet, ale nie taki, który przemawia autorytatywnie i nigdy nie potrafi przyznać się do słabości. Niektóre postacie w content marketingu działają lepiej od innych.
Publiczność chce mądrego, fajnego przyjaciela, który rozumie jak pewne sprawy funkcjonują. Chcą kogoś, z kim mogą dzielić się doświadczeniami, za czyim przykładem mogą podążać. Chcą osoby godnej zaufania, której słowo coś znaczy. Gdy masz wątpliwości, pamiętaj o aksjomacie Paula Newmana. Zawsze poważnie traktuj swoją pracę, jednak nigdy nie traktuj poważnie siebie samego. Na pewno chcesz pokazać, że znasz się na swojej robocie, ale to nie oznacza, że Twoi czytelnicy chcą słuchać uniwersyteckiego wykładu.
Sprzedawaj mądrze
Pamiętaj, nie próbujesz sfinalizować transakcji przy pierwszym podejściu, niczym jakiś zdesperowany sprzedawca używanych samochodów, który próbuje Ci wcisnąć połówkę Fiata 126 BIS z 1991 roku jeszcze DZIŚ. Zamiast tego budujesz sieć treści, która wspiera tę sprzedaż i wiele innych, które nastąpią później.
Wykorzystaj treści, by zmierzyć się z ukrytymi zastrzeżeniami klientów, które mogą powstrzymywać ich od zakupu. Wykorzystaj je, by opowiedzieć interesujące historie o tym, jak inni zyskali dzięki Twojej ofercie. Wykorzystaj sprawdzone metody, by pokazać czytelnikom jak bardzo potrzebują Twojego produktu czy usługi.
Skuteczni sprzedawcy powiedzą, że klient musi Cię znać, lubić i ufać Ci, zanim zdecyduje się na zakup. Dokładnie dlatego content marketing jest tak skuteczny. Wspaniałe treści zapewniają czas, by zbudować relacje zaufania. Wykorzystaj ten czas mądrze.
Wciąż jednak chcemy nakłonić klienta do kupna mocnym wezwaniem do akcji. Jednak pamiętajmy o zachowaniu równowagi. Wykorzystaj treści by Twój produkt stał się obiektem pożądania, a także by stworzyć niewzruszoną relację z publicznością, a dopiero potem zachęć do kupna.
Proste i sprawdzone w działaniu wskazówki dotyczące content marketingu, który przyciąga tłumy klientów.
"Wskaźniki odrzuceń powiedzą czy odwiedzającym podobają się treści, a wskaźniki konwersji - czy wierzą w to, co mówisz."
Content marketing to sztuka zrozumienia, czego Twoi klienci potrzebują i co chcą wiedzieć oraz nauka, mówiąca jak im to dostarczyć w użytecznej, zajmującej formie. Poniżej przedstawiamy zestaw praktycznych wskazówek, które sprawdzają się już od dawna w naszym studio.
Wzbudź zaufanie
„Zaufaj mi, jestem lekarzem” nie zadziała jako strategia marketingowa Twojej firmy, nawet jeśli jesteś lekarzem. Zacznij od słuchania klientów i zadawania im pytań. Odkryj ich problemy i dostarcz im potrzebne rozwiązania. Upewnij się, że tworzone przez Ciebie treści to coś, w co klienci uwierzą, coś co dostarczy im znaczących porad i pomocy. To, co zalecił by im lekarz.
Wsłuchaj się w głos ze statystyk.
Jeśli Twoim celem jest znalezienie najlepszych odpowiedzi na pytania klientów, mogłoby pomóc gdybyś wiedział, o co pytają. Programy analizujące słowa-klucze, na przykład google AdWords, pokazują popularność różnych słów-kluczy, ceny reklam pay-per-click i gorące tematy pomocne w tworzeniu treści. Analiza sieci pokaże Ci, które słowa przyciągają ruch na Twoją stronę i na jakich stronach czytelnicy szukają odpowiedzi.
Wspaniałe treści, pochodzą od wspaniałych pisarzy.
W content marketingu potrzebni są pisarze tworzący w zrozumiałym dla wszystkich języku. Tym, którego używamy na co dzień, w coraz bardziej zwięzłym świecie internetu, a nie tym podręcznikowym. Wspaniałe treści są trudne do stworzenia, ale niektórzy pisarze sprowadzili to niemal do rozmiarów nauki. Znajdź ich i zatrudnij.
Wskazówki budują wiarygodność.
Masz kilka rozwiązań do dyspozycji. Możesz zasypać swoich potencjalnych klientów reklamami, których nie chcą. Możesz też dostarczyć im wgląd, informacje i wskazówki, z których mogą naprawdę skorzystać. Spróbuj stworzyć “Centrum Wiedzy”, w których znajdą się wskazówki i rady. Rozwiązując problemy klientów i poprawiając jakość ich życia zdobędziesz ich zaufanie. Zaufanie zmienia przeglądających, w wierzących, a wierzących w kupujących.
Przestań naganiać. Sprzedawaj!
Nikt nie lubi gadatliwych pyszałków. Mówienie zbyt dużo o Twojej firmie, cechach i korzyściach płynących z użytkowania Twojego produktu, Twoich wyjątkowych usługach... bla, bla, bla. Zamiast tego skup się na potrzebach i marzeniach Twoich klientów. Klienci chcą treści, które ich czegoś nauczą, jednak bez całego tego marketingowego szumu. Zmniejsz ilość autoreklamy i zapracuj na zaufanie klientów dzięki łatwo dostępnym w sieci dobrej jakości informacjom. Treści dobrej jakości sprawiają, że stajesz się zaufanym doradcą i partnerem dla klientów.
Strzeż się stronniczości
Zmienienie strony firmowej w „docelową” stronę dla odwiedzających jest ambitnym i dobrym celem. Jednak klienci z reguły nie ufają firmom, gdyż te z założenia są stronnicze. Jeśli to możliwe, zamieść pouczające artykuły i filmiki od branżowych specjalistów spoza Twojej firmy i edytuj materiały promocyjne w wartościowych artykułach. Udostępnij darmowe programy, które na poczekaniu rozwiązują problemy, by ugruntować swoje poświęcenie wiedzy, a nie sprzedaży. Będziesz „skazany” na sukces.
Jak zyskać jeszcze więcej na content marketingu? 7 szczęśliwych sposobów wykorzystywanych przez nas.
Cała dobra zabawa w content marketingu polega na tym, że możesz wykorzystać swoją kreatywność i umiejętności, by stworzyć coś fajnego, a później wykorzystać tę fajną rzecz do reklamowania produktu. Content marketing jest często kojarzony z pojęciem marketingu za przyzwoleniem Setha Godina, ale może być częścią każdej promocji czy sprzedaży.
"Ludzie, którzy dziś odwiedzają nasze strony to wybiórczy czytelnicy. Mają czas skupienia i uwagi podobny do muszki owocówki."
Aby przećwiczyć Twoją kreatywność przygotowaliśmy klika marketingowych technik, które możesz wykorzystać od razu. Niektóre z nich to strategie na przyciągnięcie uwagi, inne mogą być użyteczne przy pozyskiwaniu klientów, a jeszcze inne przy konwersji potencjalnych klientów.
"Te same techniki, które wykorzystujesz w content marketingu on-line będą działać pięknie, również w świecie off-line."
Każda firma powinna wysyłać papierowy informator do swoich obecnych klientów, by stworzyć więź lojalności i zwiększyć szanse na powtórne interesy. Tak się składa, że biznesowe newslettery działają lepiej, gdy ich twórcy nie przesadzają zbytnio ustalając format wydruku. Czterokolorowy wydruk na błyszczącym papierze wygląda jak reklama. Proste ksero na zwykłym papierze wygląda jak cenne wewnętrzne informacje. Ale co pisać?
Napisz raport specjalny lub białą księgę,
które omawiać będą drażliwy problem w interesujący sposób.
Zbierz 100 najlepszych postów na Twoim blogu w papierowej książce.
Zadziałało w przypadku Seth’a Godina, może więc też zadziałać dla Ciebie.
Wybierz najpopularniejszy post na blogu, dodaj kilka dobrych obrazków i zmień go w prezentację w PowerPoincie. Następnie nagraj ją za pomocą programu Camtasia, by stworzyć filmik na YouTube.
Wykorzystaj własne treści, by pochwalić innych w Twojej branży.
Zarówno formalne i nieformalne partnerstwo może pomnożyć
wykładniczo Twój sukces w świecie treści.
Napisz raport branżowy na jeden z gorących tematów. Będziesz
zaskoczony jak wielu specjalistów zgodzi się na nagranie branżowego
wywiadu przez telefon lub Skype’a.
Stwórz przewodnik kupującego. Wykorzystaj go by sformułować własne pytania odnośnie sprzedaży. Poinformuj kupujących, czego powinni szukać, a na co uważać. Powiedz, jakie pytania powinni zadawać.
Wykorzystaj treści, by odpowiedzieć na wszystkie zarzuty, z jakimi kiedykolwiek się spotkałeś próbując sprzedać produkt. Napisz interesujące artykuły, które pokażą jak Twój produkt czy usługa odpowiada na te obiekcje.
Jeśli klienci nieszczególnie znają się na sieci (a niekiedy nawet jeśli się znają), pomyśl o wypuszczeniu swoich treści na płytach CD lub DVD. Wiele firm może to zrobić za niewielkie pieniądze, a wartość postrzegana przez klientów jest dużo wyższa od treści zamieszczonych on-line.
Dobre słowo na koniec: Bądź autorem, jak i autorytetem.
Jeśli brak Ci pomysłów na treści, znajdziesz je w artykule o tym skąd brać pomysły na teksty, dostępnym tutaj. Oczywiście kreatywnych technik i silnych strategii w Content Marketingu jest o wiele, wiele więcej. W powyższej treści przedstawiam własny punkt widzenia, który jest raczej wprowadzeniu do tego tematu. Jeśli jednak masz doświadczenie w tej kwestii i możesz się podzielić się spostrzeżeniami i dobrymi praktykami, zapraszam Cię serdecznie do komentarzy na samym dole tej strony.