Inteligentne strony internetowe wyznaczają nowe standardy projektowania w sieci. Są intuicyjne, praktyczne i niewiarygodnie efektywne. Być może jeszcze dziś Twoja konkurencja marnuje pieniądze na budowanie zwykłej strony www. Tworzonej w oparciu o średniowieczne idee stosowane w druku. Archaiczne spisy treści i mapy stron. Jeśli rozglądasz się za nowoczesną stroną i czytasz ten tekst, to masz więcej szczęścia niż oni. Za chwilę dowiesz się jak podnieść poprzeczkę i dostarczyć klientom oświadczeń, które przynoszą zyski dziś i będą przynosić jutro.
Tu nie chodzi o lepszy projekt, tylko o projekt bardziej inteligentny. Niedługo po powstaniu internetu, przewijanie strony uważane było z faux pas – brzydki rodzaj interakcji, który należało zminimalizować.
Dziś wszechobecność mobilnych urządzeń z ekranami dotykowymi i stały wzrost rozdzielczości ekranów zarówno w urządzeniach mobilnych, jak i tradycyjnych laptopach i komputerach stacjonarnych sprawiają, że przewijanie jest skutecznym i intuicyjnym sposobem nawigacji w internecie.
"Tak, jak dobry sprzedawca podchodzi do nas, nawet jeśli chcemy tylko popatrzeć, tak strony docelowe nieustannie usiłują wzbudzić właściwą reakcję Twoich klientów."
Dzięki temu zwiększyła się także akceptowalna długość strony napakowanej informacjami, ponieważ projektanci eksperymentują, tworząc pojedyncze strony w celu opowiedzenia wciągającej historii za pomocą zawartych na nich treści.
Tradycyjne strony popełniają całą serię grzechów. Są jak gaduły
na przyjęciu; zalewają podkolorowanymi informacjami
każdego, kto znajdzie się w zasięgu głosu, nie interesując
się w ogóle osobą, która się przysłuchuje (albo, jak to często
bywa, słucha tylko jednym uchem). Musisz zdać sobie sprawę, że
ludzie w sieci nie będą marnować nawet minuty na spędzanie
czasu w nudnym towarzystwie, kiedy jedno kliknięcie dalej
znajduje się znacznie lepsza rzeczywistość.
Inteligentne, nowoczesne strony www, bazują na współczesnych
instynktach zachowania użytkowników w sieci, po to, by
wywołać reakcje emocjonalne i sprzedażowe. Właściwe emocje
można dziś wywołać poprzez interakcje, które zaskakują i
zachwycają użytkowników, a także tworzą charakter i
kontekst opowieści. Kontakt z użytkownikami na poziomie
instynktownym sprawia, że takie strony naprawdę angażują
użytkowników, kreują poczucie bliskości, prowokują do
powtórnej wizyty, a przed wszystkim wywołują konwersję i
zachęcają do dzielenia się doświadczeniami ze znajomymi.
Zwięzłość i prostota to podstawowy wymóg, skutecznych treści internetowych. Zmniejsza się presja tradycyjnego poziomego paska nawigacji, ponieważ nie musi on już mieścić wielkiej liczby podstron. Paski nawigacji służą teraz do kierowania użytkowników w głąb, do opowieści znajdującej się na stronie głównej.
“Ograniczenie historii do jednej strony pomaga zachować płynność wrażeń i chroni kluczowe treści przed przeoczeniem dzięki linearnemu charakterowi prezentacji treści."
Dzięki szybkiemu połączeniu internetowemu i użytkownikom przyzwyczajonym do długiego przewijania stron w aplikacjach mobilnych, struktura strony bez podstron znika z pierwszego planu i pozwala odwiedzającym cieszyć się płynnością i zrealizować swoje cele.
Zawarcie wartościowych metafor i bogatych interakcji w linearnej ścieżce długiej przewijanej strony to świetny sposób na zaangażowanie użytkowników w historię. Ludzie zwykle nie radzą sobie zbyt dobrze z niepewnością, więc proste metafory wplecione w strukturę długiej strony pomogą zapowiedzieć użytkownikowi, czego może się spodziewać po drodze. Szczypta interaktywności na tych stronach przypomina dobry zwyczaj zatrzymywania się w trasie, by rozprostować nogi – te mentalne przerwy sprawią, że użytkownicy będą ciągle skupieni, i dzięki nim będą kontynuować podróż wypoczęci. Promuj, więc zaangażowanie za pomocą metafor i interakcji.
Każdy, kto podczas próby zapamiętania numeru telefonu musiał słuchać losowych liczb wykrzykiwanych w żarcie przez brata lub siostrę, wie, że ludzki mózg może przechować w pamięci krótkotrwałej od siedmiu do dziewięciu informacji naraz. Tradycyjne strony z wieloma oddzielnymi stronami dzielą treści, przez co bardziej obciążają pamięć krótkotrwałą użytkownika, który próbuje połączyć części wiadomości w jedną całość.
“Zebranie treści w jedno doświadczenie pozwala użytkownikom podążać za jednym wątkiem, sprawiając, że łatwiej jest je zrozumieć i zapamiętać."
Długie przewijane strony to wspaniały sposób przekazywania historii, a dzięki odpowiedniemu wykonaniu możemy popchnąć użytkowników w kierunku głównego celu – czy będzie to podanie swoich danych, zakup produktu, czy choćby zrozumienie idei, którą chcemy się podzielić.
Dlaczego tworzymy strony internetowe? By komunikować się z naszą obecną i przyszłą społecznością. Ta społeczność to klienci i klienci potencjalni, fani i partnerzy. W każdym z tych przypadków, mamy osiągnąć pewien cel, coś, co niemal zawsze wymaga określonego działania ze strony użytkownika. Poznaj 7 powodów dla, których inteligentne strony są przyszłością sieci.
Dlaczego tworzymy strony internetowe? By komunikować się z
naszą obecną i przyszłą społecznością. Ta społeczność to
klienci i klienci potencjalni, fani i partnerzy. W każdym z
tych przypadków, mamy osiągnąć pewien cel, coś, co niemal zawsze
wymaga określonego działania ze strony użytkownika. Poznaj
7 powodów dla, których inteligentne strony są przyszłoscią
sieci.
Gdy lądujemy na stronie bez podstron od razu zanurzamy się we
wstępie do wspaniałej historii. Maksymalnie uproszczony
projekt nie narzuca się odwiedzającym, a historia, którą
chcemy opowiedzieć jest w centrum uwagi przez całą podróż
użytkownika po stronie. Wszystko, co znajduje się na stronie,
to początek dobrze zaprojektowanej historii, a jedyne, co musi
robić odwiedzający, to podążać jej tokiem w najbardziej
naturalny i intuicyjny sposób w sieci – przewijając w dół.
Ta prosta czynność sprawia, że doświadczamy wrażenia
płynności, pozbawionego poszukiwań linków czy jakichkolwiek
innych zagadek typu znajdź i kliknij. I ponieważ taki format
zmusza właściciela strony do zmieszczenia swojej wizji na
jednej stronie, ogólny przekaz jest zwykle dużo bardziej
przejrzysty i silniejszy, niż gdyby był rozsiany pomiędzy
stroną główną, stroną „o nas”, stroną z misją, paskiem bocznym
itd.
Skuteczne strony muszą być intuicyjne. W typowych statystykach przedstawiane są dane historyczne. Zestawienie surowych liczb bez kontekstu zapewnia informacje, które należy zinterpretować, aby móc wprowadzić zmiany niezbędne do poprawy działania strony. Te dane często są przyczyną większej liczby pytań niż odpowiedzi i nie podają żadnych rozwiązań na temat tego, jak poprawić wydajność.
“Inteligentne strony, które posiadają cel, są inne, ponieważ z góry wiadomo, co powinno się na nich dziać – realizacja celów!"
Punkty kontrolne umieszczone na drodze odwiedzającego zapewniają wgląd i sugerują rozwiązania w celu poprawienia wyników. W przeciwieństwie do standardowych danych statystycznych stron internetowych, które stanowią odrębne jednostki, inteligentne strony są pełne zaawansowanych narzędzi analitycznych, które pozwalają właścicielowi strony rozpoznać, co naprawdę się na niej dzieje. Analiza kliknięć (heatmap), analiza kohort, analiza jakościowa, test A/B – to wszystko standard. Inteligentne strony, by zasłużyć na swoją nazwę, muszą być na tyle inteligentne, by zapewniać proaktywny wgląd, który pomoże w poprawie wyników.
Dzięki ciągłym ulepszeniom w technologiach i rewolucyjnym silnikom HTML5, CSS3 i JavaScripcie jesteśmy w stanie wpleść elementy interaktywne w historię, by zachęcić, zachwycić i przekonać odwiedzających na poziomie „instynktów”, czego nie dałoby się osiągnąć za pomocą listy faktów. Otwierające się drzwi, ramki, które się obracają i zwijają, przyciski, które są kreatywnie animowane. To rodzaje interakcji „folii bąbelkowej”, które zapewniają satysfakcjonującą teksturę i kontekst emocjonalny opowiadanej przez nas historii.
To oczywiście łączy się z moim kolejnym argumentem. Gdy design nie tylko ładnie wygląda, ale rzeczywiście wywiera dobre wrażenie, możemy stworzyć uzależniające pętle informacji zwrotnej, które zachęcają do konkretnych działań „dla zabawy”. Gdy te przyjemne działania czy mikro doświadczenia (jak na przykład kliknięcie w określony przycisk) są zbudowane wokół call to action, wskaźniki konwersji rosną wraz z zadowoleniem użytkowników.
Żaden z powyższych argumentów nie miałby sensu, gdyby ich
skutkiem nie były wyższe wskaźniki konwersji. Oczywiście
piękno, design i dobra historia są wspaniałe same w sobie,
jednak w kontekście tworzenia stron internetowych,
największe znaczenie ma jeden wskaźnik: konwersja.
Każda strona, którą tworzymy, powinna mieć swój główny cel. Może
to być generowanie leadów sprzedażowych, rozwój
społeczności internetowej, promowanie osoby lub produktu,
wyższa liczba pobrań danych, sprzedaż większej ilości
produktów i usług.
To są rzeczy, w których najlepiej sprawdzają się strony bez
podstron. Prosty, bezpośredni projekt połączony ze świetną
historią i instynktownymi interakcjami popycha
odwiedzających wzdłuż pojedynczej ścieżki prowadzącej do
ostatecznego celu. Jest bardziej skoncentrowany niż
standardowe strony i bardziej elegancki niż zwykła strona
główna. Dane pokazują, że raz za razem, takie strony sprawdzają
się najlepiej.
Projekt bez podstron nie tylko wywołuje lepszą konwersję, ale także sprawia, że zmiany wprowadzane na podstawie statystyk i opinii użytkowników są łatwiejsze, szybsze i skuteczniejsze. Łatwiejsze i szybsze, ponieważ zajmujemy się tylko jedną stroną. Nie musimy robić dobrego wrażenia na kilku stronach, mamy już jedną zwięzłą i potężną historię na jednej stronie. Teraz wszystko, co musimy zrobić, to dostosowanie konkretnych szczegółów i interakcji, które stworzyliśmy, by były jeszcze bardziej zadowalające.
Dzięki wszystkim elementom wymienionym powyżej, wskaźniki odrzuceń na stronach bez podstron są zwykle niższe. Dzieje się tak dlatego, że użytkownicy nie muszą robić zbyt wiele i nie są zdezorientowani. Istnieje tylko odwiedzający, dobra historia i główny cel, dla którego strona została stworzona. Jeśli historia i płynność są skuteczne, wskaźniki odrzuceń będą to odzwierciedlać, zachęcając odwiedzających do dłuższej wizyty.
“Trudno jest udostępnić komuś całą standardową stronę; jej ogrom sprawia, że odwiedzający skupiają się na tym, co im się podoba najbardziej i udostępniają innym tylko ten fragment."
Jeszcze gorzej jest ze stronami docelowymi. Udostępnianie strony docelowej jest w złym guście, ponieważ to oczywiste, że chodzi nam tylko o ich pieniądze i/lub dane. Jednak udostępnienie zajmującej historii i dobrego wrażenia – to przecież robimy codziennie, dzielimy się tym, co jest wydaje się nam fascynujące i może zainteresować innych ludzi. W ten sposób projekt strony bez podstron oferuje unikatowy sposób popchnięcia odwiedzających (a także tych, którym udostępniana jest strona) do skutecznego kanału sprzedażowego, który naprawdę im się spodoba.
Wreszcie dochodzimy do najważniejszego argumentu: cena. Stworzenie pięknej strony dostosowanej do indywidualnych potrzeb było dotychczas dość kosztownym przedsięwzięciem, zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych. Nie rozchodziło się o tysiące złotych, ale o dziesiątki tysięcy. Na szczęście, dzięki designowi bez podstron, już tak nie jest.
Dzięki takim usługom jak strony inteligentne piękna strona bez podstron może powstać w ciągu zaledwie miesiąca za cenę poniżej 10.000 złotych. Coś, co trudno byłoby osiągnąć w innym wypadku, szczególnie uwzględniając też inne korzyści, które wymieniłem powyżej.
Dzięki projektowi bez podstron możemy rzeczywiście po raz pierwszy zobaczyć, jak upowszechniają się piękne i efektywne projekty stron internetowych. To sprawia, że każdy może mieć stronę, która dobrze działa, wygląda wspaniale i osiąga wyniki.
To właśnie zestaw powodów, dla których projekty bez podstron są przyszłością sieci. Jeśli interesuje Cię stworzenie inteligentnej strony po prostu daj nam o tym znać. Zadzwoń 660 970 980, lub napisz studio małpa owocni.pl