Thank you page

[ + Wzór podziękowania dla klientów ]

W biznesie nie chodzi o jednorazową sprzedaż. Zależy Ci na zdobywaniu wieloletnich, lojalnych klientów, prawda?

Chcesz, żeby ich wartość życiowa (zyski, jakie Ci zapewniają) rosła. Skoro tak, twórz genialne thank you pages.

Thank you page - Owocni

OWOCNY HIT!

Zamów bezpłatne badanie
strony, by otrzymać
porady ekspertów.

Usprawnij to na stronie i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Streszczenie:

Thank you page to nie koniec kontaktu z użytkownikiem, a początek długoletniej współpracy. Można wykorzystać ten moment, w którym klient polubił Twoją markę. Na tyle polubił, że w przyszłości może skontaktować się i wykonać jakąś akcję na Twojej stronie. Musisz go tylko do tego popchnąć.

Krzysztof Gilowski
Head of marketing

> landing page > thank you-page

Czym jest thank you page?

Thank you page (strona z podziękowaniem) to strona, która pojawia się po tym, kiedy odwiedzający podejmie określoną akcję (KONWERSJĘ) na Twojej stronie internetowej.

Konwersją może być np. sfinalizowanie zakupu, zapis na newsletter lub pobranie darmowego materiału.

Działa to w ten sposób:

Po podjęciu przez odwiedzającego akcji, takiej jak zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka lub rejestracja na webinarium, jest on przenoszony na thank you page.

Na tej stronie często pojawia się komunikat z wyrazami uznania wraz z ofertą kolejnego kroku. Oferta ta ma na celu skłonienie odwiedzającego do podjęcia kolejnej pożądanej akcji, takiej jak dokonanie zakupu.

Dzięki thank you page użytkownik wie, że jego akcja została zakończona sukcesem.

Wiadomość z podziękowaniem po zakupie jest też kluczową częścią kontaktu odbiorcy z Twoją marką. To okazja, aby wyrazić uznanie, zbudować relację i kontynuować ją.

Wiele marek popełnia błąd nie doceniając mocy dobrze napisanej wiadomości z podziękowaniami. Widzą to jako formalność lub szansę na dodatkową sprzedaż.

Ale podziękowanie za zamówienie to coś więcej. Twoja wiadomość z podziękowaniem jest rozszerzeniem Twojej marki.

To okazja, aby pokazać swoim klientom, że doceniasz ich biznes. Zobaczą wtedy, że jesteś człowiekiem, z którym można się dogadać. Zbliżasz się do klienta.

Treść thank you page

Nie istnieje jeden uniwersalny szablon do tworzenia thank you page.

A to dlatego, że treść podziękowania i to, co do niego dorzucisz, zależy od konwersji. Czyli od tego, po jakiej konkretnie akcji, chcesz wyświetlić użytkownikowi stronę z podziękowaniem.

Innych informacji oczekuje osoba, która zapisała się właśnie na kurs. A na inne liczy ktoś, kto zamówił laptopa.

Główną zasadą tworzenia thank you page jest umieszczanie na niej informacji, które są dla użytkownika pomocne lub interesujące. W kontekście akcji, którą chwilę wcześniej wykonał na Twojej stronie.

Chodzi o to, żeby go zaangażować. Wciągnąć w relację z marką. Uczyń treść thank you page tak osobistą i ludzką, jak to tylko możliwe. Pisz tak, jakbyś rozmawiał
z przyjacielem.

Jeśli dobrze wykonałeś swoją pracę, Twój klient jest już zainteresowany Twoim produktem lub usługą. Wykorzystaj podziękowanie za skorzystanie z oferty, aby podtrzymać kontakt.

Bądź konsekwentny w swoim tonie i głosie. Wiadomości z podziękowaniami są odzwierciedleniem Twojej marki, więc upewnij się, że są zgodne z resztą Twojej komunikacji.

Mocny, krótki i przejrzysty copywriting to podstawa. Ale wymaga jeszcze wzmocnienia dobrym projektem strony i odpowiednim kierunkiem, w którym chcesz żeby poszedł klient.

Pokaż odwiedzającym, co powinni zrobić dalej. Zamieść link do następnego kroku w Twoim procesie pozyskiwania klientów.

Spraw, by odwiedzający byli podekscytowani tym, co ich czeka. Użyj obrazów, aby pokazać im, co masz w zanadrzu.

Koncepcja wzajemności

Koncepcja wzajemności odgrywa dużą rolę na stronach z podziękowaniami dla klientów.

Po pierwsze to ona skłania użytkowników do wykonania akcji na Twojej stronie.

Klikają w ten magiczny przycisk Call to Action (CTA) z napisem “Chcę darmowy okres próbny”, “Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę” czy “Pobierz darmowy e-book”. Robią to, bo zaproponowałeś im coś na tyle atrakcyjnego, aby chcieli wiedzieć więcej.

Odwiedzający podał Ci swoje dane, żeby skorzystać z oferty. Więc na thank you page chcesz, żeby czuł się z tym dobrze. Doceniasz go i zazwyczaj proponujesz dodatkową wartość. Składasz kolejną, atrakcyjną ofertę.

Podziękowania dla klientów - Wzór

Przykładowe podziękowanie dla klientów

Dziękujemy za zamówienie [IMIĘ]!

Jesteś już blisko [ROZWIĄZANIA TEGO PROBLEMU/ZASPOKOJENIA TEJ POTRZEBY]. [PRODUKT/USŁUGA] Ci w tym pomoże.

Teraz [OPIS TEGO, CO BĘDZIE DALEJ - GDZIE, JAK I KIEDY KLIENT OTRZYMA TO, CO ZAMÓWIŁ].

Pod tą treścią możesz umieścić dodatkowe elementy, które teraz omówimy.

Sprzedaż za pomocą thank you page

Strony z podziękowaniami dają Ci możliwość budowania relacji z klientami i dalszego zachęcania ich do podjęcia pożądanych przez Ciebie działań - kupowania.

Powinny być zaprojektowane tak, żeby przenosić nowego potencjalnego klienta coraz dalej w stronę sprzedaży.

Jeśli prowadzisz biznes e-commerce, oprócz standardowego “Dziękujemy za zakupy” możesz przypomnieć użytkownikowi o przedmiotach, które wcześniej oglądał. Lub tych, które zalegają wciąż w jego koszyku.

W przypadku, kiedy zależy Ci na zdobyciu informacji o potencjalnych klientach (leadach) możesz zachęcać ich do pójścia o krok dalej i zarejestrowania się.

Chodzi o to, żeby na thank you page zaproponować nowemu odbiorcy coś wartościowego, co zbliży go o kolejny krok do złożenia u Ciebie zamówienia.

A jeśli już zamierza coś od Ciebie kupić, wykorzystaj to i zawalcz o większą wartość transakcji. Pójdź jedną z dwóch dróg: cross-selling lub up-selling.

Cross-selling to sprzedaż dodatkowych produktów i usług.

Działa najlepiej, kiedy dodatkowe elementy są naturalnie związane z tym, co klient chce zamówić, np. do laptopa oferujesz myszkę

1

Lepiej sprawdza się, kiedy dodatkowa oferta jest przynajmniej o połowę tańsza od tego, co klient chce zamówić

2

Up-selling to sprzedaż rozwiązania droższego, lepszego.

Ludzie chętniej decydują się na droższy produkt lub usługę, kiedy różnica w cenie jest stosunkowo mała

1

Najlepiej jeśli marka i funkcjonalności są zbliżone (tylko lepsze). Jeżeli różnią się ryzykujesz, że nie trafią w potrzeby klienta

2

Cross-selling na thank you page

Zaproponuj inne produkty lub usługi, które mogą uzupełniać to, co klient właśnie kupił.

Personalizuj swoje podziękowanie za skorzystanie z oferty. Zwróć się do odbiorcy po imieniu lub wykorzystaj nazwę produktu i usługi, którą kupił.

Czemu by nie zacząć od: “Cześć nowy posiadaczu Lenovo Yoga”?

Wykorzystuj też rabaty. To pozwoli odbiorcom poczuć się częścią elitarnego klubu. Wyjątkowej grupy.

Jeśli dołożysz do tego jeszcze ograniczenie czasowe, tak jak w powyższym przykładzie od OptinMonster, skorzystasz na pewnym naturalnym zjawisku.

Ludzie niechętnie tracą okazje. To motywuje ich do działania.

Up-selling na stronie z podziękowaniami

Polecaj swoim płacącym klientom aktualizacje zakupu i pakiety wyższej klasy.

A jeśli ktoś właśnie zapisał się na Twoje wydarzenie, kurs, webinar lub pobrał darmowy materiał, możesz zaprosić go do programu partnerskiego lub innej stałej współpracy.

Do przyjemnego edukowania użytkowników i prezentowania możliwości, które otwiera przed nimi Twoja marka, świetnie sprawdzają się materiały wideo. Są atrakcyjne, przyjemne w odbiorze i angażujące.

Bardzo dobrym przykładem świeci Artur Jabłoński, który wykorzystuje wideo na thank you page, wyświetlanej po zakupie jego książki. Dziękuje użytkownikowi i pokazuje, co jeszcze ma mu do zaoferowania.

Dziękuję za zamówienie - przykład strony z rabatem

Inne zadania thank you page

Jako przedsiębiorcę najbardziej interesuje Cię sprzedaż, to jasne. Chcesz, by odbiorcy zrobili u Ciebie kolejne zakupy. Ale natychmiastowa sprzedaż to tylko jedna z wielu możliwości na zwiększenie przychodów Twojej firmy dzięki thank you page.

Zdobywaj też tych klientów, którzy w tym momencie jeszcze nie są gotowi, by coś od Ciebie kupić.

Oto 5 sposobów na przekonanie do swojej firmy niezdecydowanych klientów.

Lepsza znajomość klientów

"Co możemy poprawić?"

"Czy Twój zakup był taki, jakiego oczekiwałeś?"

"Co pomyślałeś o jakości naszych produktów?"

"Jak prawdopodobne jest, że poleci nas Pan/Pani znajomemu?"

Zadawanie klientom pytań takich jak te, może pomóc Ci poprawić swój biznes.

Pokażesz, że cenisz ich wkład i chcesz wprowadzić zmiany w oparciu
o ich sugestie.

A przy okazji zidentyfikujesz wszelkie obszary, w których klienci zmagają się z problemami. To szansa na wprowadzenie zmian, aby poprawić ich doświadczenie.

Żeby zmotywować klientów do udziału w tego typu ankietach, pomyśl o nagrodach, które mógłbyś im z zamian zaoferować.

Zaproszenie do dalszego odkrywania marki

Dodaj jeszcze więcej wartości do thank you page. Umieść odpowiednie oferty na swojej stronie z podziękowaniem.

Przykład thank you page z wideo

Upewnij się, że są adekwatne do tego, czym interesują się odwiedzający.

Jeśli weszli na Twoją stronę szukając informacji na konkretny temat, zaoferuj im zasoby dotyczące tej dziedziny, jak w przykładzie od UXerii.

Kreatywne podziękowanie za zakup - tekst

Jeśli zapisali się na Twój newsletter, daj im zniżkę na Twój najnowszy e-book.

Twoja strona z podziękowaniami jest idealnym miejscem na link do innych powiązanych treści w Twojej witrynie.

Jeśli masz artykuł, który rozszerza temat strony, którą właśnie odwiedzili, zamieść link do niego. Jeśli posiadasz powiązany produkt lub usługę, zamieść również link do tego.

To świetny sposób na utrzymanie zaangażowania ludzi w Twoją markę i treści, nawet po tym, jak zakończą już na niej jedno działanie.

Zdobycie e-maila

Podziękuj swoim klientom na thank you page i zaproś ich do zapisania się na listę e-mailową.

Zaproszenie powinno być kuszące, abyś mógł przechwycić ich dane kontaktowe. To szansa, by dalej pielęgnować kontakt z nimi.

Polecenia i budowanie społeczności

Spraw, aby Twoja oferta była tak dobra, że ludzie będą chcieli Cię polecać. Zadbaj, by proces polecania był łatwy.

A człowiek, który poleci Twoją firmę - wyglądał świetnie w oczach innych. Niech to polecenie wzmocni jego pozycję społeczną.

Pamiętaj, że klientowi bardziej niż na Twojej firmie zależy na własnym wizerunku.

Napisz gotową, porywającą treść polecenia, którą odbiorca będzie w stanie zabłysnąć. Wtedy chętniej ją udostępni.

Są też całkiem zachęcające efekty uboczne proszenia nowych klientów o polecenia. Wzmacniasz ich pozycję. Dajesz znak, że im ufasz. Mogą się poczuć częścią większej grupy Twoich WAŻNYCH klientów.

Wykorzystaj moc mediów społecznościowych.

Przykład thank you page zachęcającej do zapisu na newsletter

Zapraszaj odbiorców do śledzenia swojej marki na portalach. Pokazuj im referencje od zadowolonego klienta.

Jest to świetny sposób na zbudowanie zaufania u potencjalnych klientów i pokazanie im, że Twój produkt lub usługa są wysokiej jakości i warte inwestycji.

Możliwość wyboru

­W dzisiejszym świecie biznesu klient ma zawsze rację. Oznacza to, że firmy muszą nauczyć się dostosowywać do potrzeb i życzeń klienta, aby dokonać sprzedaży.

Jednym ze sposobów na to jest zaoferowanie wyboru sposobu, w jaki chciałby otrzymać ofertę.

Na przykład, jeśli sprzedajesz e-booka do pobrania, daj klientowi opcję albo natychmiastowego pobrania jednym kliknięciem, albo dostarczenia linku pocztą elektroniczną. W ten sposób klient może zapisać lekturę na później, jeśli się zdecyduje.

Masz wiele różnych opcji do wykorzystania na swojej stronie z podziękowaniami. Sprawdź, które są najlepsze dla Twojego biznesu testując różne rozwiązania.

Niektóre nasze propozycje będą działały u Ciebie lepiej niż inne. Wszystko zależy od tego, co oferujesz i do kogo chcesz trafić ze swoim arsenałem.

Jeśli wolisz dopieścić swoją stronę od razu trafiając w sedno, nasza niezobowiązująca oferta może Ci się spodobać.

Na koniec jeszcze jedna wskazówka. Jeśli chcesz ulepszyć swoją thank you page, wesprzyj ją dziękując klientom też za pośrednictwem innych kanałów.

Wyślij im dodatkowego e-maila. Doceń ich zaufanie i upewnij, że Twoja firma na nie zasługuje. Zwiększysz tym swoje szanse na kolejną sprzedaż.

Po więcej wskazówek biznesowych zajrzyj do naszego przewodnika po Landing Pages dla firm.

Rozdział 1:
Fundamenty skutecznych stron w biznesie
Odkryj, jak landingi mogą zrewolucjonizować Twoje działania marketingowe szybciej niż myślisz. Dowiedz się, jak to działa!
Rozdział 2:
Tworzenie skutecznej Landing Page
Sprawdź, jak powstaje doskonały landing page. Taki, któremu klientom ciężko się oprzeć.
Rozdział 3:
Kluczowe elementy skutecznych Landing Page
Dowiedz się, jakich elementów nie może zabraknąć na landingu, jeśli myślisz poważnie o przekuwaniu kliknięć w sprzedaż.
Rozdział 4:
Cele i rodzaje Landing Page
Zrozum jak żonglować różnymi rodzajami stron docelowych, aby Twoja firma prosperowała jak nigdy dotąd.
Rozdział 5:
Optymalizowanie Landing Page
Są skuteczne landingi i takie, które rozbijają bank. Odkryj wskazówki, które odblokowują konwersje.
Rozdział 6:
Landingi na czasie
Dopasuj swoją stronę docelową do zmieniających się wymagań klientów. Sprawdź, co działa na nich teraz.

Owocni eksperci cytowani są przez:

Zamów bezpłatne
badanie strony, by
otrzymać porady
od ekspertów

Usprawnij to na stronie firmy
i przygotuj więcej miejsca
na nowych klientów.

Zamów badanie teraz

Serwis oceniany przez klientów jako
DOSKONAŁY! w ankiecie badania opinii.

4.98 / 5